Nye tal viser, at rekordmange danskere i år har hentet årets julegaver i postkassen eller på det lokale posthus. Forklaringen lyder på, at de danske forbrugere både finder det nemmere og hurtigere at klare julegaveræset online.
Nye tal viser, at 64 procent af de danske forbrugere i år vil købe julegaverne på nettet. Det skriver FDIH.
På baggrund af 1.212 besvarelser svarer 64 procent, at de forventer at købe julegaverne online. Sammenlignet med sidste års tal er forventningen steget med 3 procent mere.
FDIH’s direktør Niels Ralund er ikke overrasket over, at tallet er steget fra 61 procent til 64 det sidste år.
”December er en travl periode, så når man kan slippe for trængslen og spare tid ved at klare indkøbene på nettet, så er det klart, at mange forbrugere vælger det,” siger han og uddyber:
”Hvis man først en gang har faret forvildet rundt i et storcenter på en forgæves jagt efter en bestemt vare, så er det fristende at klare det hjemme fra sofaen med et glas gløgg i hånden næste gang.”
Ifølge forbrugerne er tidsbesparelsen også den største årsag til, hvorfor julegaverne i højere grad bliver klikket hjem. Herefter forklarer de onlinekøbene med, at det er nemmere at finde de præcise gaveønsker online.