Under mottoet ’Together We Are Dynamite’ er målet hos Witt at skabe en både innovativ og sjov virksomhedskultur. Hos det midtjyske brand house er de altid på udkig efter nye, interessante produkter til sortimentet, som igen i år vil blive udstillet og demonstreret på standen på Formland. 


Artiklen er bragt i 365DESIGNs Formland Autumn 2019 messeblad.


 

Der er ikke langt fra tanke til handling hos det Herningbaserede brand house Witt, der forhandler hvidevarer og elektriske apparater. Om det er januar, april, august eller december, er der altid fuld fart på for de innovative, vide­begærlige ’købmænd’, der tager hurtige, men velover­vejede beslutninger, forklarer salgs­direktør Henrik Buur.

”En af de helt store grundsten i Witt er vores innovative og oprigtige interesse for at finde nye produkter, der kan være med til at skabe vækst og potentiale for vores kunder såvel som for os som virksomhed,” fortæller salgs­direktøren om Witts dna og uddyber:

”Vi spreder risikoen ud på mange forskellige brands og sikrer dermed, at hvis et brand eksempelvis går tilbage et år, så er der gerne to til tre brands, der går frem. På den måde har vi sikret den fortsatte gode udvikling.”

Med et højt tempo og konstant udvikling er det vigtigt, at de over 100 medarbejdere kan følge med. Derfor har Witt opbygget et særligt sammenhold – Witt Family – som ifølge Henrik Buur handler om, at medarbejderne bekymrer sig for hinanden både på og udenfor arbejdet.

”Alle får mere energi og gå-på-mod, når tingene spiller på alle fronter. Vi har travlt, men vi husker altid at have det sjovt, og som vi siger: ’Together We Are Dynamite’,” smiler han.

 

”Vi elsker at inspirere og formidle”

Gennem tiden har Witt løbende deltaget på Formland, og siden 2015 har de besøgende kunne møde Witt hvert eneste år på messen. For Witt handler messe­deltag­elsen om at komme ud og præsentere alle produkterne for specialfaghandlen og øvrige kunder.

”Vi elsker at inspirere, formidle og videregive alle de gode salgsargumenter og knowhow, der er om vores produkter, gennem diverse demoer på blandt andet blendere, kaffemaskiner og juicepressere,” siger Henrik Buur.

Ifølge salgsdirektøren har Formland et flot og højt niveau set over hele linjen. Han pointerer, at det bestemt ikke er blevet nemmere at afholde messer, set i forhold til hvor tilgængeligt det er at få vist nye produkter online, for eksempel på sociale medier. Derfor er det essentielt for messer konstant at forny sig og gøre sig attraktive både for udstillere og besøgende.

”Der bliver gjort virkelig meget ud af de enkelte stande på Formland, hvilket de besøgende kan nyde godt af, samtidig med at de kan lade sig inspirere til at gøre noget lignende hjemme i deres egen butik,” mener Henrik Buur.

 

Produkter i aktion

Denne gang vil Witt blandt andet stå klar på messen med et væld af egne produkter under Witt-brandet, eksempelvis mælkeskummer, elkedler, brødristere samt Vakuum-blender under det nye Witt Premium-brand. Derudover kan de besøgende blandt andet også glæde sig til at opleve en special kaffemaskine fra Sage. Produkterne kan ikke kun ses, de kan også prøves.

”Vi elsker at lave demoer, og gerne ude i butikkerne foran slutforbrugerne, så selvfølgelig gør vi også det på Formland. På den måde kan alle vores kunder se, røre og fornemme vores produkter i aktion – og også få en smagsprøve,” forklarer Henrik Buur, der ser frem til at møde både nuværende og nye kunder, bloggere, pressen og ikke mindst de andre kollegaer i branchen.

Hos Witt er der altid spændende nye projekter på tegnebrættet, og Henrik Buur kan løfte sløret for et af dem.

”Vi vil sætte endnu mere ’fut i Witt-toget’ med Witt Premium-brandet, hvor nye lækre og innovative produkter finder vej i de kommende år. Så glæd jer, det gør vi,” slutter Henrik Buur med et smil.