Designbrandet omstiller sig til sine nye distributionskanaler med ansættelsen af to profiler, der fremadrettet skal drive virksomhedens store onlinesatsning.
Den danske design- og møbelvirksomhed By Lassen, der fornyeligt er blevet solgt til Menu og The Audo, oplever i øjeblikket travlhed på både traditionelle salgskanaler såvel som på nettet, hvor også eksklusive polstermøbler sælges i højere grad end før.
Det har fået virksomheden til at opruste sin digitale tilstedeværelse med en online afdeling og ansættelse af to erfarne ansigter, der fremadrettet skal drive den nye forretning. Det oplyser de i en pressemeddelelse til 365DESIGN.
Hovedpersonerne er tidligere professionel håndboldspiller Mille Hundahl, der er kommet til virksomheden som Key Account Manager for onlinehandel, og Jonas Korsholm Hansen, der skal agere E-commerce Manager – en tilsvarende stilling som han før besad hos hobbyvirksomheden Creative Company.
Henrik Nielsen, der er CEO hos By Lassen, glæder sig over virksomhedens satsning.
”Det bliver en vækstrejse af dimensioner, vi skal på sammen. Potentialet er så stort og interessen tilsvarende høj for danske designmøbler særligt i udlandet, at mine forventninger er tårnhøje,” fastslår direktøren og fortsætter:
”De store webbaserede butikker kræver en anden form for support og dataoverførsel, end vi har været vant til, og derfor er det nødvendigt med specialister på det område. Også vores tekniske set-up og digitale platforme skal opgraderes, og det er vi i fuld gang med sideløbende.”
Ansættelsen af de to nye profiler trådte i kraft den 1. marts 2021.
Foto: Mille Hundahl og Jonas Korsholm Hansen, By Lassen