Bloomingville 20 år: ”Vi vil blive ved med at introducere nye brands og kategorier”
Sofacompanys succes blev skabt online – nu er fokus på ekspansion af fysiske kundeoplevelser
3 Days of Design triumferede på ny, men hvilken retning ønsker festivalen at gå i?
Køkkenkæde åbner seks nye butikker i Danmark og planlægger 24 mere på verdensplan
Ikonisk arkitekt og designvirksomhed præsenterer ny serie i alternative træsorter
Massiv vækst, ekspansion og særkollektion - der er masser at fejre på sofabrandets runde fødselsdag
Køkkenbrand med ny flagskibsbutik: Vil mingle med eliten i møbel- og interiørbranchen
En farveeksplosion på kontoret og et alsidigt hovedkvarter: Nye lokationer poppede op under 3 Days of Design
3 Days of Design-reportage: Førstegangsudstilleren, det garvede ikon og kulturinstitutionen
Inventar- og møbelsnedkeri vokser ud af eksisterende rammer - og flytter ind i nye
Livsstilsunivers oplever for første gang fald i aktivitetsniveauet - omsætningen ligger dog stadig på et trecifret millionbeløb
Umage: ”Det er en oplagt mulighed at bruge vores mobile showroom under Covid-19”
Erik Jørgensen Møbelfabrik: ”Det er gået væsentligt bedre under krisen end forventet”
Imens Formland de seneste dage har samlet professionelle aktører i branchen i MCH Messecenter Herning, har designvirksomheden Bloomingville valgt at præsentere sin nye kollektion i eget showroom på hovedkontoret i Ikast. 365DESIGN kiggede forbi og fik en snak med Commercial Director Kenneth Steenbjerg.
”Grunden til, at vi har valgt at holde åbent i vores showroom i stedet for at være på Formland, er ganske enkelt, at vi her har mulighed for at vise hele vores koncept i de mest optimale rammer,” lyder svaret fra Kenneth Steenbjerg, Commercial Director ved Bloomingville, på spørgsmålet om, hvorfor designvirksomheden ikke udstiller på Formland.
Kenneth Steenbjerg mener, at Formland er en rigtig god messe, men han forklarer, at de hos Bloomingville har vurderet, at det er en bedre løsning at møde kunderne i showroomet i Ikast.
”Ved at invitere kunder, stylister og bloggere her i vores showroom er det meget nemmere for os at præsentere hele vores univers,” forklarer Kenneth Steenbjerg og tilføjer:
”Vi havde en fantastisk førstedag med 75 spisende kunder. Alle havde booket tider på forhånd, hvilket gjorde det nemt for os at servicere dem på bedst mulig vis.”
Ifølge Bloomingvilles Commercial Director handler det ikke kun om at sælge i showroomet, men i lige så grad om at rådgive og vejlede kunderne i forhold til at hjælpe dem med nogle af de udfordringer, som de oplever:
”Vi vil gerne komme endnu tættere på vores kunder og værne om de gode relationer. Kunderne, som primært kommer fra Danmark og Nordtyskland, føler sig trygge her, da der er en hyggelig og afslappet stemning.”
Fokus på finish og storytelling
4.000 styles. Det er antallet af produkter i Bloomingvilles enorme produktportefølje, som er kendetegnet ved en ren, nordisk stil.
En af de store nyheder i Bloomingvilles showroom er den helt nye kollektion med navnet ’Creative Collection’, som designvirksomheden forventer sig meget af.
”Creative Collection er et nyt brand og udvidelse af vores øvrige kollektioner. Den består af særligt udvalgte produkter, som alle skaber en wow-effekt i boligen,” fortæller Kenneth Steenbjerg.
”Generelt har vi i vores SS 19-kollektion fokuseret på produkternes finish samt storytelling. Vi vil gerne have, at der knytter sig en historie til alle vores produkter – eksempelvis i forhold til hvor det er produceret, hvilket materiale der er anvendt, eller hvilket print der er valgt,” siger Kenneth Steenbjerg.
Han mener, at en af designvirksomhedens store styrker er, at den kan segmentere i forhold til, hvilke butikker der skal forhandle produkterne:
”Vi har så bredt et sortiment af interiørdesign og udvalg af kollektioner, at vi kan sælge til flere forskellige butikker i samme by, uden at de skal konkurrere med hinanden, og det skaber rigtig mange muligheder for os.”
Et strategisk fokus
Netop de fysiske butikker spiller fortsat en vigtig rolle for Bloomingville.
”Det er offline-butikkerne, som har gjort os til det, vi er i dag, og 60 procent af vores salg kommer fra de fysiske butikker. Vi har en målsætning om at være verdens bedste for kunderne – både offline og online. Derfor har vi nu valgt at lave en offline- og en online-division, som er skilt ad, således at vi kan arbejde endnu mere fokuseret med de to salgskanaler,” forklarer Kenneth Steenbjerg.
Efter et par år med flere organisatoriske ændringer og investeringer, så er Bloomingville på rette spor, fortæller Kenneth Steenbjerg og tilføjer, at den danske designvirksomhed især oplever vækst på eksportmarkederne.
”Det går rigtig godt for os på særligt de franske, tyske, engelske og amerikanske markeder. Vi har virkelig fokuseret vores indsatser både lokalt og internationalt uden at gå på kompromis med vores dna i Bloomingville. ”