Et samarbejde med arkitektfirmaet Studio David Thulstrup markerer designbrandet Møbel Copenhagens rebrandingproces, der startede med et navneskift i 2016.

I 2016 skiftede Add Interior navn til Møbel Copenhagen. Som en del af en rebrandingproces præsenterer Møbel Copenhagen nu en ny kollektion i samarbejde med Studio David Thulstrup, der er en arkitektur-, interiør– og designpraksis med base i København.

Den nye møbelkollektion består af tre møbelserier med 17 forskellige møbler samt en relancering af brandets oprindelige kollektion.

Læs også: Nyt samarbejde mellem By Lassen og Kopenhagen Fur

David Thulstrup kalder sin tilgang til den nye kollektion for ’non-design’:

”Jeg søger ærligheden i både form og materialer. Jeg ønsker at skabe rum, hvor mennesker trives, og at designe møbler, som forener skønhed og funktion. Jeg finder inspiration i gentagelser, geometri og i små strejf af farve,” udtaler arkitekten i en pressemeddelelse fra Møbel Copenhagen.

Læs også: Se billederne: Lampebrand lancerer møbelkollektion

Møbel Copenhagen vil leve op til sit nye navn, og fremtiden byder derfor, ifølge brandet, på relevante og originale møbler i høj kvalitet. Bag navneskiftet ligger der et ønske om at få mere fokus på møbler og mindre på indretning, som hidtil har været virksomhedens kernekompetence.

Den nye kollektion bliver præsenteret første gang på Imm Cologne-messen i Tyskland den 15.-21. januar 2018. I forbindelse med relanceringen har Møbel Copenhagen også fået ny hjemmeside og ny Instagram-profil, hvor interesserede kan følge med i virksomhedens udvikling.