Efter 10 år som Vita Copenhagen vil brandet fremover kunne kendes under navnet Umage.

Vita Copenhagen startede sit eventyr for 10 år siden, og brandet starter nu et nyt kapitel med navnet Umage. Den danske designvirksomhed udtaler i et opslag på LinkedIn den 8. august:

”Vi tror på, at alle de ting i verden, der gør livet vidunderligt, er lavet af folk, som er villige til at gøre en ekstra indsats for at give dig en ekstraordinær oplevelse. På dansk kalder vi det Umage. Hvis du gør dig umage, betyder det, at du har gjort en ekstra indsats. Og det er netop det, vi prøver at gøre hver dag hos Umage, ellers er der vel heller ingen mening med at ville gøre en forskel i verden?”

I foråret 2018 fulgte Umage andre brands’ tendens med at udvide kollektion mod nye segmenter og præsenterede sin første møbel- og accessorieskollektion.

Brandet, hvis fokus ligger på bæredygtighed og miljø, står blandt andet bag lamperne Eos, Aluvia og Silvia samt møblerne The Reader og Audacious. I dag er brandet repræsenteret i over 2000 butikker i 40 forskellige lande.