Møbelvirksomheden Wendelbo ønsker at samle sine to W’er under ét og samme navn. I den forbindelse tager Wendelbo afsked med søsteren, Won, som et selvstændigt brand.

I seks år har Won ageret som selvstændigt brand under Wendelbo. Nu ønsker Wendelbo at samle de to W-brands under ét og samme navn, og det er Wendelbo. Formålet med sammensmeltningen er at samle de bedste design fra begge brands på én fælles platform.

Udover at samle de bedste design på en fællesplatform, så var de to søsterbrands ifølge adm. direktør Lars Wendelbo også begyndt at ligne hinanden så meget, at det ikke var til at se forskel.

”Når vi ikke længere kunne se forskellene selv, så kan man ikke forlange, at kunderne skal mestre den øvelse. Det gav derfor rigtig god mening at koble de to kollektioner under ét navn,” forklarer adm. direktør Lars Wendelbo i en pressemeddelelse.

 

Hjælp udefra

Selvom det på papiret kan være nemt at forene de to brands, så kan det være en udfordring rent praktisk at skulle vinke farvel til de enkelte design.

”Det kan være svært at tage afsked med populære design. Derfor gav det mening at hente hjælp udefra til at føre kniven,” fortæller Lars Wendelbo.

Hjælpen blev hentet fra svenske stylist og designer, Lotta Agaton, der så og vurderede begge brands og fik forenet de bedste design i en samlet kollektion.

”Resultatet er en homogen kollektion med et genkendeligt og internationalt udtryk, hvor der er lagt vægt på taktile materialer og et naturinspireret farvekort med nedtonede nuancer fra den brune, grå, grønne og blå skala, men også med en række friske og eksotiske blomsterfarver til at sætte accent på det hele,” fortæller Lars Wendelbo.

I forbindelse med sammensmeltningen af de to brands, lancerer møbelvirksomheden også en ny visuel identitet. Det indebærer blandt andet et nyt katalog, hjemmeside, kollektion og logo.