Zone satser på ny produktkategori

Zone springer ud i en ny produktkategori og lancerer nu for første gang småmøbler til boligen.

Efter mange år med badeværelset som Zones hovedfokus, har designvirksomheden nu for første gang lanceret en kollektion med småmøbler, som kan anvendes i flere af boligens rum. 365DESIGN har talt med Michael Bruun, som er Design & Brand Manager for Zone, om virksomhedens nye kurs.

”Det er en helt ny retning, vi begynder at gå i. Vi har lanceret en lille kollektion for at teste, om forbrugerne kan se Zone som et produkt, der kan anvendes i flere af boligens rum end blot badeværelset,” fortæller Michael Bruun, som har været Design & Brand Manager for Zone siden 2015.

Den nye A-Collection, som allerede før sin lancering i butikkerne har vundet en pris, består af en skammel og en lille reol. Begge møbler fås i tre forskellige farver. Ifølge Michael Bruun kan forbrugerne forvente at se flere kollektioner fra Zone med småmøbler, der rækker til flere rum end blot badeværelset.

”Vores grundpille er badeværelset. Vi er på vej ind i køkkenet nu, men der er mange andre rum i boligen, som vi har tænkt os at udfordre,” siger Michael Bruun og forklarer tankegangen bag brandets nye retning:

”Vi har et meget globalt syn, og vi tænker udefra og ind. Vi tænker meget på, hvad forbrugerne har brug for, og så går vi tilbage til værkstedet og udvikler. I dag bliver boligerne mindre og mindre i Europa, så vi tænker på produkter, som ikke fylder så meget, men kan bruges i alle rum.”

 

Ny identitet giver pote

I 2015 begyndte Zone en revitalisering af brandet, som blandt andet bød på ny identitet, designere og produkter. Forvandlingen af det 20 år gamle designbrand betød, at Zone allerede i 2017 kunne tilføje tre designpriser på CV’et.