fbpx

Nyheder

Franchise: Måske verdens bedste forretningsform for vækst?

At være dansk eller skandinavisk er en styrke og en særdeles stor fordel, når man skal ud på de internationale markeder. Det er nærmest som at være et internationalt brand, der giver substans og opmærksomhed. Selvfølgelig har vi internationale, danske virksomheder som Novo Nordisk, B&O, Lego og Grundfos, der en del af vores internationale danske brand, men måske mere vigtig er de brandværdier, der er knyttet til skandinavisk design, skandinavisk mad, skandinavisk ledelsesstil og virksomhedskultur, bæredygtighed og økologi, og disse værdier skal vi blive endnu bedre til at udnytte – også internationalt.


Amazon Go eller Amazon Wait?

Den fagre nye verden er lige rundt om hjørnet, men hvis du tror, at Amazon Go er fremtidens butikskoncept, så har du nok ikke besøgt en af butikkerne endnu.


Future Forecast 2020

The Future Laboratory, a London-based strategic foresight consultancy, has just released its new Future Forecast 2020 Trend Report. In the report, they examine 50 new behavioural patterns across 10 key consumer sectors, alongside expert opinion pieces and interviews with global innovators. Below is a snippet of the key retail trends that are set to affect the future consumer in 2020 and beyond. Retailers are responding to consumers’ concerns about carbon emissions and over-consumption with circular models, peer-led platforms and eco-logistics initiatives.


Gør butikken til brandets sanselige showroom

Fremtiden ser lys ud for den fysiske butik – i hvert fald for de detaillister, som er villige til at redefinere sig selv og styre målrettet efter forbrugernes adfærd – også selv om den ofte skifter retning. Men hvad er do’s and dont’s, hvis man vil indrette en fysisk butik, som fremtidens kunder vil elske? Vi har talt med Head of Design & Marketing hos Expedit, Anne Weibel, som ser fire væsentlige pejlemærker.




Privacy Preference Center