Den parisiske design- og interiørmesse Maison & Objet løb af stablen den 7.- 11. september med en bred udstillerpalette med over 3000 brands. De danske udstillere var med i top 10 over de stærkest repræsenterede lande på messen.
Den parisiske design- og interiørmesse Maison & Objet, der fandt sted den 7.-11. september 2018, præsenterede i år et nyt og renoveret layout for at simplificere messens struktur og forbedre besøgsoplevelsen.
Maison & Objet favner bredt både i besøgende og udstillere. Messen blev denne september besøgt af 119.633, hvoraf knap 32.000 gæster kom fra andre lande end Frankrig fra mere end 170 forskellige lande. Sammenlignet med gæstelisten over udenlandske gæster fra september 2017 var der en stigning på 0,2 procent ikke-franske besøgende på dette års messe.
Sidste år i september oplevede Maison & Objet rekord for besøgsantal i kategorien ‘unikke besøgende’. Det kunne messen ikke helt matche i år, hvor antallet af unikke besøgende på messen var 2,2 procent lavere end messen i september 2017.
Den franske messe favnede i alt 3.112 udstillede brands, hvoraf de 647 var nye brands på messen. De repræsenterede udstillere kom fra nær og fjern fordelt på 72 lande.
De 10 stærkest repræsenterede lande fordelte sig således (antal udstillere):
- Frankrig: 1.132
- Tyskland: 207
- Italien: 195
- Holland: 167
- Belgien: 159
- Storbritannien: 148
- Spanien: 121
- Danmark: 104
- Portugal: 74
- Sverige: 51