Sofacompanys succes blev skabt online – nu er fokus på ekspansion af fysiske kundeoplevelser
Traditionsrig messe klar med årets tema: ”Vi vil fortsætte med at eksistere i mange år”
”På Formland skal både udstillere og besøgende kunne blive klogere på tidsånden”
Så er der køkkengrej og köttbullar til københavnerne: Ikeas cityvarehus åbner i dag
Under mottoet "Home of Consumer Goods" vil Messe Frankfurt tilbyde verdens mest innovative og omfattende udvalg af forbrugsgoder fra 2023
3 Days of Design fastholder datoer trods sammenfald med Salone del Mobile.Milano
3 Days of Design-reportage: Førstegangsudstilleren, det garvede ikon og kulturinstitutionen
Fritz Hansen om digitaliseret produktprogram og ny hjemmeside: ”Et nødvendigt supplement i kunderejsen”
Designarvinger og partnere: "Vi føler ofte, at vi står med dobbelt så meget viden"
Bloomingville 20 år: ”Vi vil blive ved med at introducere nye brands og kategorier”
PEJ COLOUR CRUSH: Mikroskopiske organismer leverer inspiration til fængende pigmenter
Frandsen Group: "Lamper skal være som kunst, og jeg føler mig som en galleriejer"
Designbrand indretter teater, fire bøger med designforbindelser og en ny Illums Bolighus
Warm Nordic vender hjem, lightere får makeover og fornyet aftale mellem Morsø og F&H
Oaklings Copenhagen: “Vi bør ikke skelne mellem møbler til voksne og møbler til børn”
Kontor i USA skal hjælpe danske virksomheder med etablering på det amerikanske marked
Dansk økonomi spås kraftig vækst: Design- og møbelbranchen sælger allerede med rekordfart
Fremtidens butikscentre: Udfordret af kriser og helt nye digitale handelsplatforme
Livsstilsbrand i toppen af dansk vækstlag: Fordobler både omsætning og medarbejderstab
PEJ COLOUR CRUSH: Behagelig brun der får os til at sænke farten, stresse af og mærke efter
365DESIGN har spurgt nogle af de største messer i Europa om nye tiltag, og hvordan de imødekommer behovene fra udstillere og besøgende. Skal du på Maison & Objet? Læs mere her og forbered dig til messen.
Line Wiinholt, messeagent Promosalons Danmark
Hvilke nye tiltag præsenterer I på den kommende messe?
Til hver nye udgave af Maison & Objet analyserer Nelly Rodi de seneste forbrugertrends og sociologiske fænomener og koger dem sammen til et aktuelt inspirationstema. Temaet for januar 2019 har en humoristisk undertone, ’Excuse my French!’, men henviser på det mere seriøse plan til det faktum, at Frankrig igen er på alles læber. Hvilket bedre sted til at fejre dette fokus på Frankrig end Maison & Objet, den internationale messe i Paris for design, indretning og boligtilbehør? De udenlandske besøgende har her rig lejlighed til at opdage nye franske designere og mærker, som vil være at finde i området Trend Forum i midten af hal 7. Området vil være iscenesat med Versailles slottets berømte spejlsal som forbillede, men med et par typisk franske finurligheder plantet hist og her. En varevogn, hvorfra messens trendbog og magasin Trend Mook sælges, vil være parkeret midt i området, og flere ultramoderne designobjekter vil med vilje være placeret i kontrast til de klassiske lysekroner og det fine slotsinteriør.
Hvordan sikrer I, at I hele tiden imødekommer behovene fra henholdsvis udstillere og besøgende?
Vi lytter altid til udstillerne og deres behov, samtidig med at vi har fokus på specifikke lande/zoner for at tiltrække de mest kvalificerede indkøbere. Vi har en tæt og konstant kontakt til de besøgende og udstillerne via events, som vi afholder over hele verden. Derudover har vi et internationalt netværk af agenter, som har daglig kontakt til de besøgende og udstillerne i de respektive lande.
Hvordan skiller Maison & Objet sig ud fra andre messer?
Maison & Objet er frem for alt en international messe, som er verdenskendt for sin 360 graders dækning af alle brancher lige fra møbler og boligtilbehør til belysning, tekstiler, dufte til hjemmet, bordtilbehør og børnemøbler. At Maison & Objet finder sted i Paris, centrum for mode, kunst og design, giver en hel speciel synergi. Maison & Objet kan opleves hele året via den digitale MOM-platform, der giver et samlet overblik over de seneste nyheder fra de udstillende producenter, kunsthåndværkere og designere. En uudtømmelig kilde til inspiration med mulighed for at tage direkte kontakt til de forskellige brands året rundt.
Hvordan vurderer I, at design-, interiør- og møbelmesser generelt vil udvikle sig i fremtiden?
Der vil altid være behov for messer som Maison & Objet, da det er der, at møder opstår, og nye talenter opdages. Messer er kilde til ny inspiration og kaster lys over, hvad der rører sig her og nu, og over fremtidens tendenser.
FAKTA
Hvornår afholdes messen: 18.-22. januar 2019
Hvor afholdes messen: Paris Nord Villepinte
Antal udstillere seneste vintermesse: 3.000
Forventet antal udstillere til kommende messe (ca.): 3.000
Antal besøgende seneste vintermesse: 89.495
Antal besøgende til kommende messe (ca.): 90.000