Mange i design-, interiør– og møbelbranchen kan puste lettet ud efter to hektiske måneder med messer. 365DESIGN følger op og har spurgt Hübsch, Eva Solo Furniture og Ib Laursen om deres valg af messer og udbyttet af messedeltagelsen.

 

Hübsch

Daniel Henriksen, Sales & Marketing Director

 

Hvilke messer har I deltaget på i januar/februar 2019?

Vi har deltaget på otte messer rundt omkring Europa: Trendset i München, IMM Cologne i Köln, Formex i Stockholm, Maison & Objet i Paris, Nordic Living i Oslo, Formland i Herning, Show Up i Amsterdam og Ambiente i Frankfurt.

 

Hvorfor valgte I netop at deltage på disse messer?

Der er forskellige årsager for vores deltagelse på de enkelte messer.

Maison & Objet og Ambiente er betydeligt mere internationale end de andre, så her har vi en mulighed for ikke blot at møde de nationale kunder, men ikke mindst de mange internationale kunder, som kommer på disse messer.

De andre messer er mere lokale, men finder sted i lande, som har en høj grad af vigtighed for os. Så det er meget naturligt at være til stede her.

 

Hvad fik I primært ud af messerne?

Vi får altid mødt en masse kunder på messerne – både nuværende og nye kunder, og det har stort fokus for os at møde vores kunder ansigt-til-ansigt, og derfor er messerne den bedste platform til dette.

Naturligvis sælger vi også produkter på messerne, men selve salgsdelen er ikke vores primære fokus med messedeltagelsen – relationer og branding er i betydeligt større fokus.

 

Hvordan vurderer I messerne i forhold til hinanden?

De to mere internationale messer, Maison & Objet og Ambiente, er lidt i en klasse for sig selv, hvor vi oplever og ser størst potentiale i Paris.

På nær ShowUP ligger de andre messer meget på lige fod med hinanden i forhold til antallet af kunder og vores brandingudbytte. ShowUP er en mindre, men meget interessant og nytænkende messe.

Foto: Hübsch, Maison & Objet

 

Eva Solo Furniture

Mia Saks, Marketing Manager

 

Hvilke messer har I deltaget på i januar/februar 2019?

Vi har deltaget på Stockholm Furniture Fair i februar 2019.

 

Hvorfor valgte I netop at deltage på denne messe?

Her i opstarten af den nye kategori Eva Solo Furniture har vi valgt at fokusere på det skandinaviske marked, og messen i Stockholm er den helt ideelle messe til dette formål.

Desuden er udstillerniveauet højt, og det var vigtigt for os at starte ud på en messe med et højt kvalitetsniveau – både hvad angår de andre brands, men også de besøgende.

 

Hvad fik I primært ud af messen?

Da vi jo havde en ’verdenspremiere’ for den nye møbelkategori på messen i Stockholm, fik vi en overvældende og meget positiv respons at føle. Dén positive vibe kan vi leve længe på!

Dertil fik vi skabt en lang række spændende leads og fik kick-startet kendskabet og hele brandingen rundt om Eva Solo Furniture.

 

Hvordan vurderer I messerne i forhold til hinanden?

Som nævnt er vores fokus lige nu nærmarkederne i Skandinavien, og her er Stockholm helt rigtig. Breder man sig senere videre ud i Europa, kunne IMM Köln også være et godt bud på endnu en messe på længere sigt.

 

 

Ib Laursen

 

Hvilke messer har I deltaget på i januar/februar 2019?

Vi har deltaget på otte messer: Trendset i München, Nordstil i Hamborg, Formex i Stockholm, Maison & Objet i Paris, Nordic Living i Oslo, Formland i Herning og Ambiente i Frankfurt.

 

Hvorfor valgte I netop at deltage på disse messer?

Hos Ib Laursen er vores primære markeder i Europa, og messerne er valgt, så alle vores kunder har mulighed for at besøge os på minimum én messe. Vi hilser dog på flere og flere af vores kunder på flere af messerne.

Kunderne er blevet mere nysgerrige på andre messer og tager gerne på besøg på en ny messe længere væk for at finde nye brands, nye tendenser og ny inspiration til deres butik. Det er en måde, som de bruger til at skille sig ud i et spændende og konkurrencepræget marked.

 

Hvad fik I primært ud af messerne?

Vores primære mål for messerne er at skabe opmærksomhed om vores brand og de underbrands, vi har. Det er vigtigt for os at møde kunderne der, hvor de er, og høre, hvilke ønsker de har til os som leverandør. Den dialog, som vi har med kunderne på messen, er god til at skabe mere loyalitet, og vi tager meget med hjem fra messerne, som vi bruger til at yde en endnu bedre service.

Samhandel er i dag et samarbejde mellem os som leverandør på den ene side og så butikkerne. Det drejer sig ikke om bare at sælge en vare, men mere om at sælge den rigtige vare til kunden, så varen også bliver solgt ud af butikken.

Messerne drejer sig i høj grad om at give kunderne en stor omgang inspiration med hjem, og vores dekoratører arbejder hårdt for, at hele standen ser rigtig inspirerende ud. Det lykkedes så godt denne gang, at vores to dekoratører, Trine Weber Sundstrup og Kristina Svejstrup Pedersen, vandt prisen for bedste dekoratører for vores stand på Formland. Med den energi vores dekoratører og messeteam lægger i vores messestand, er det så også ekstra dejligt, når kunderne bliver begejstret og kan lide det, de ser, og siger: ”Sådan skal vi også dekorere hjemme i butikken.”

 

Hvordan vurderer I messerne i forhold til hinanden?

Når vi vurderer messerne i forhold til hinanden, vurderes de i høj grad på, hvor gode messerne er til at tiltrække besøgende og opretholde inspirerende og attraktive udstillere.

Vi arbejder utroligt meget med vores udtryk på messerne, og så er det også vigtigt, at messerne arbejder sammen med os om at skabe en messe, som vores kunder og nye kunder finder inspirerende at besøge. Der er stor forskel på, hvor gode messerne er til dette samarbejde, men der, hvor vi har det bedste samarbejde, er også der, hvor de gode resultater skabes.

Foto: Ib Laursen, Formland