På Formland Autumn 2019 i august sidste år stod Høeg+Møller for indretningen af trendcaféen. 365DESIGN har talt med designduoen om tankerne bag samarbejdet med Formland, og hvordan de selv planlægger deres messebesøg sæson efter sæson.

 

Høeg+Møller Creative Content, Camilla Høeg og Malene Marie Møller

Hvorfor er deltagelsen på Formland vigtig for Høeg+Møller?

Til dagligt, når vi skaber visuel content for vores kunder, skal vi normalvis tage en masse hensyn til virksomhedernes design-dna, visuel kommunikationsform og markedsføring. Når vi har designet et område til Formland, har vi en udsøgt mulighed for at lave, lige præcis det vi har lyst til samt at vise, hvad vi kan. Formland giver plads til frie tøjler, og det er sjovt for os. Udover de kreative udfoldelser får vi også en hel masse andet med hjem fra Formland i form af nye kunder, inspiration og netværk.

 

Hvad lagde I vægt på, da I designede Formlands Trendcafé?

Vi lagde stor vægt på de gode oplevelser, og tillod os at lade den kreative proces køre ud ad en tangent, så det uventede kunne opstå.

 

Hvilke tanker gjorde I jer om de besøgendes oplevelse af Trendcaféen?

Vi forsøgte at skabe et rum, som var iøjnefaldende, og som prikkede til de besøgendes nysgerrighed. Vores Trendcafé skulle være et sted, man ikke kunne gå forbi uden at gå ind. Det var vigtigt for os at skabe mulighed for forskellige typer anvendelse af caféen. Det skulle både være muligt at sidde med en kop kaffe, at holde et møde, at arbejde i ro eller at spise flere sammen. En anden vigtig faktor var, at caféen skulle være ’Instagrammable’.

 

Hvordan planlægger I jeres eget besøg på Formland?

Når vi besøger Formland, undersøger vi, hvilke talks vi gerne vil høre, og hvilke haller der skal prioriteres i forhold til at blive inspireret til nye brands. Derudover planlægger vi også, hvilke brands vi gerne vil i dialog med omkring samarbejde. Her er Formland en rigtig god messe for os at besøge, da vi også får en del forretning ud af det.