Messeoptakt: Show Up er kommet for at blive

Den forholdsvis nye og succesfulde boligmesse Show Up kan nu åbne dørene for 7. år i træk. Jolanda Koopman, der arbejder for PR & Communications hos Show Up, fortæller, at den kommende hollandske messe vil have fokus på bæredygtighed. 

 

Tema

En af tidens helt store tendenser er bæredygtighed, hvilket også sætter sit præg på den kommende Show Up-messe. De besøgende på Shop Up vil blive mødt af en iøjnefaldende velkomst ved indgangen til messen med den farverige Ba Hoe-installation af designeren Ulrike Jurklies , som består af digitalt trykte økologiske materialer i lyse farver. Upcycle // Zero waste-området blev lanceret på Show Up i februar 2019, og det vil igen være en fremtrædende feature på messen i september 2019. Her vil ti ‘bevidste’ brands vise, at produktion og forbrug med fokus på bæredygtighed er fremtiden.

 

Det sker

Show Up er opdelt i velorganiserede og inspirerende zoner. Området Start Up @ Show Up vil præsentere otte talentfulde unge designere, og derudover kan man opleve den halvårlige trendpræsentation af trendbureauet Buro Jantrendman. Listen Up er foredragsprogrammet på messen, hvor eksperter og trendspottere stiller skarpt på aktuelle emner og tendenser. Blandt foredragsholderne er de to trendforecastere Hanneke Kamphuis og Marly Witteveen, som vil fortælle om botaniske livsstilstrendenser. I området The Store kan man lære mere om, hvordan man kan anvende et enkelt tema til koncept og styling i en butik. I år er områdets tema Decor & Design og omfatter print og mønstre i alle former og størrelser.

 

Udvikling

Den første udgave af Show Up fandt sted i februar 2013 i industriområdet Amsterdam Nord. Ideen var at skabe en sjov, inspirerende og anderledes messe, og både udstillere og besøgende var fra starten begejstrede. I 2015 flyttede Show Up til Expo Haarlemmermeer, fordi lokationen i Amsterdam Nord ikke længere var stor nok. Show Up er på kort tid blevet kendt som den mest inspirerende hollandske messe inden for bolig- og gavesegmentet. Messen fokuserer primært på indkøbere fra bolig-, gave- og koncept­butikker, webshops og stormagasiner. Derudover kommer både stylister, presse og bloggere på Show Up for at blive inspireret. Flere og flere udenlandske brands finder vej til messen, herunder en række skandinaviske brands såsom Oyoy, Monica Petersen og Vifa Copenhagen. De vil præsentere deres nye kollektioner side om side med hollandske brands som eksempelvis Agatha Amsterdam, Suite702 og Festina Lente Studio.

 

Fakta

Hvornår afholdes messen: 1.-2. september 2019

Hvor afholdes messen: Expo Haarlemmermeer tæt ved Amsterdam

Antal udstillere seneste sommermesse: 350

Forventet antal udstillere til kommende messe (ca.): 350

Antal besøgende seneste sommermesse: 6.000

Antal besøgende til kommende messe (ca.): 6.000