God start for asiatisk udgave af Maison & Objet

Den allerførste udgave af interiørmessen Maison & Objet Asia, der fandt sted i Singapore, var en succes, ifølge messe-arrangørerne. De melder samtidig om høje besøgstal og god dynamik.

Maison & Objet Asia, der har et stærkt brand bag sig – opbygget gennem flere succesfulde kæmpemesser i Paris, lever op til navnet med den første udgave i Singapore.

Messen foregik fra den 10. til den 13. marts og var et stort event under designugen i Singapore.

På messens fire åbningsdage havde man 13.709 besøgende gennem dørene ved Marina Bay Sands Convention Centre, hvor messen blev afholdt. Af dem var 10.364 unikke besøgende, skriver de i en pressemeddelelse til 365DESIGN.

De internationale gæster på messen udgjorde i alt 51 procent af det samlede besøgstal. Ud over branchefolk fra Singapore var der stor repræsentation af besøgende fra især Indonesien, Japan, Filippinerne, Australien og Thailand – antalmæssigt i samme rækkefølge. Mere end 300 internationale journalister var desuden forbi messen i løbet af de fire dage.

Mr. Philippe Brocart, der er administrerende direktør for Maison & Objet, er overvældet over den positive start.

“Vi er meget taknemmelige for den varme velkomst, vi har fået i Singapore og regionen. At tage del i designugen har forankret messen i Singapore og gjort Maison & Objet Asia til en del af design-samfundet her. Vi sætter pris på synergien og er fuldt engagerede i at bidrage til den levende og dynamiske designscene i regionen,” udtaler han i en pressemeddelelse.

Udover at udvide mod Østen med Maison & Objet Asia, har den franske messe også fokus mod USA , hvor den første messe i Miami bliver afholdt i 2015.