Møbel- og livsstilskæden varsler prisnedsættelser på tværs af de globale markeder for at gøre op med de sidste års prisstigninger. Noget der allerede har lokket flere kunder til.

I 2022 oplevede forbrugere verden over markante prisstigninger under den kraftigt stigende inflation – heriblandt møbelbranchen.
Nu melder den globale møbelkæde Ikea ud, at man vil sænke sine priser over hele verden i et forsøg på at få priserne ned på det niveau, man oplevede før 2022. Det skriver nyhedsmediet CNBC.

Faktisk begyndte Ikea allerede i september sidste år at sænke priserne rundt om i Europa, og nu melder møbel-sværvægteren ud, at man planlægger at udvide prisnedsættelserne.

I kølvandet på de prismæssige tilbagerulninger sidste år oplevede Ikea en stigning i antallet af kunder og solgte varer. Det fortæller Tolga Öncü, der er chef for detailhandelen hos Inkga Group, der er den største ejer af Ikea-butikker.

“Vi gør det i alle de markeder, hvor vi opererer. For virksomheder ligesom Ikea er dette muligheden for at investere i prisfastsættelse frem for rentabilitet,” lyder det fra Tolga Öncü.

Mellem september og november har Inkga Group investeret mere end 7,4 mia. kroner i prisnedsættelser på tværs af markeder verden over.

Foto: Ikea