Nyt dansk brand lancerer miljøbevidst design

Det nye skandinaviske interiør-brand Pytt Living lancerer nu deres første kollektion af tekstiler til køkken, stue og soveværelse. Alt er designet fra bunden og med omtanke for miljøet.

Pyt med det, siger Pytt Livings direktør Jan Nielsen. Pytt Living er nemlig inspireret af dette danske udtryk. Pytt skal signalere, at brandet omfavner en filosofi, der handler om at nyde livet og ikke tage tingene så tungt.

Det unikke ved det nordisk-inspirerede brand er, at alt er tænkt og designet fra bunden.

”Det har været en utrolig spændende proces at skabe en kollektion helt fra bunden og bygge brandet op. Hele vejen igennem har designerne arbejdet tæt sammen med producenten og stofleverandører, uden på noget tidspunkt at gå på kompromis med kvalitet og udførelse,” fortæller Jan Nielsen.

Udover design fra bunden er det vigtigt for Pytt Living at holde et etisk og miljømæssigt ansvar. Det kan spores hele vejen tilbage fra valg af materialer til produktion i Europa.
Derfor er deres kollektioner også produceret i miljøvenlige materialer. F.eks. er deres ene pude-serie fremstillet af 80 procent genbrugsbomuld.

Pytt Livings første kollektion består af tekstiler som forklæder og viskestykker til køkkenet, puder til stuen og sengetøj til soveværelset. Derudover vil der også blive præsenteret en puf, som kan udfoldes til en madras.

Nyt dansk brand lancerer miljøbevidst design_

”Vi leger med former, farver og materialer og tænker i anderledes produkter og design, som gør det let at pifte sin bolig op med nye puder, sengetøj og tekstiler og mikse nyt design med loppefund og arvestykker,” siger Jan Nielsen.

Kollektionen fra Pytt Living er tænkt til, at kunne mikses og matches med tekstiler og interiør fra andre brands. Derfor er udtrykket enkelt og minimalistisk.

Lær Pytt Living meget bedre at kende her.