Franske Cécile Rosenstrauch, Global Artistic Director hos trendforecastingbureauet Nelly Rodi, besøgte den 13. juni 2019 pej gruppen for at tale om AW 20/21 trends. Læs om nogle af de fremtrædende trends, som hun præsenterede.

Cécile Rosenstrauch, der er Global Artistic Director hos det internationale trendforecastingbureau Nelly Rodi, besøgte pej gruppen i Herning den 13. juni 2019 for at give et intensivt lynkursus for aktører i interiør-, møbel- og designbranchen om trends til sæsonen AW 20/21.

Med udgangspunkt i fem nøgleord finder og definerer Nelly Rodi de kommende trends og tendenser. Under seminaret fremlagde det anerkendte trendforecastingsbureau  fire overordnede temaer, som kommer til at karakterisere AW 20/21.

 

 

Strange Sensuality

Et af hovedtemaerne for AW 20/21 er blandt andet ’Strange Sensuality’, hvor farver som violet, pink og støvet grøn vil dominere. Nelly Rodi fremlagde eksempler, hvor farverne blev mikset med mørk lilla og brune nuancer.

 

Folk Utility

Med udgangspunkt i nøgleordet funktionalitet peger Nelly Rodi på ’Folk Utility’ som et af hovedtemaerne. Her vil nuancer af blå og rødbrun dominere.

 

Wonderground

Et hovedtema, der bærer præg af at være ’a little bit too much’. Temaet giver blandt andet associationer til Netlfix-serien ’Stranger Things’, hvor 80’er viben og popkulturen udsprang. Mørk sephia-farven vil gennemgående for temaet.

 

Industrial Delicacy

Et nyt minimalistisk tema er født. Uden at være koldkarakteriseret har ’Industrial Delicacy’-temaet farverne lys pink og grå i centrum.

 

 

Nelly Rodi: Et enestående bureau

Med speciale i innovation og kreativitet rådgiver og vejleder Nelly Rodi nogle af verdens største brands, investeringsfonde og kollektive organisationer i strategi- og produktudvikling, marketing og digitalisering. Ydermere analyserer bureauet sociale, kommercielle og kreative trends for at konsultere virksomheder i deres internationale udvikling.

Nelly Rodi samarbejder med  blandt andet L’Oreàl, Unilever, Esteé Lauder, Tommy Hilfiger, Sony, H&M, Hermès, Victoria’s Secret og Chanel.

Derudver udgiver Nelly Rodi en række trendbøger to gange årligt. Bøgerne giver blandt andet inspiration om livsstil, forbrugerforecast, markedsmuligheder og indeholder interviews, analyser og farve-, print- og materialeprøver.

Læs mere om Nelly Rodi her.