Brancheportræt: Eilersen satser på færre markeder med mere værdi

”Vi arbejder på at brande Eilersens dna på især vores hovedmarkeder, som fortsat har stort potentiale,” forklarer Nils Juul Eilersen. Han mener, at møbelvirksomhedens succes skyldes fokus på værdiskabelse i færre lande.

I juli udkom den nyeste udgave af branchebladet 365DESIGN. Her bragte vi et portræt af den verdensomspændende polstervirksomhed Eilersen, hvor 365DESIGN tog en snak med medejer Nils Juul Eilersen om design-dna, brandingværdi og dansk potentiale.

Med mere end 100 års erfaring er Eilersen blevet en velkendt spiller på de store internationale markeder. I dag er eksklusive sofaer Eilersens varemærke, og alle produkter bliver designet og produceret af møbelvirksomheden selv.

Læs også: Brancheportræt: Gammel keramik i nye klæder

”Vi koncentrerer os om færre lande og skaber værdi der. Det gør vi, fordi vi ved, at produkterne kan modstå den internationale konkurrence.  Vores strategi er derfor at komme ind på markederne samt først og fremmest at påvirke forbrugerne til at vælge Eilersens produkter,” fortæller Nils Juul Eilersen.


Ovenstående er uddrag fra en længere artikel. Du kan læse det fulde portræt af Eilersen i 365DESIGN no. 3 2017.

Er du abonnent? Læs portrættet online her.
Vil du have adgang til portrættet og 365DESIGNs brancheunivers? Læs mere her.