Brancheportræt: Menu vil sprænge rammerne

Designvirksomheden Menu er blevet tilsat ny energi og iværksætterånd efter et generationsskifte. Nu vil virksomheden sprænge rammerne for, hvad der er kendt for en virksomhed af deres slags.

I den nyeste udgave af branchebladet 365DESIGN, som udkom i juli, kan du læse om designvirksomheden Menus generationsskifte og nye strategi. Virksomheden ønsker at opbygge et univers, hvor fokus ligger på andet og mere end brugskunst.

”Menu skal være en oplevelse – på alle parametre. Derfor forsøger vi at tænke mere holistisk i vores måde at præsentere brandet på,” siger Joachim Kornbek Engell-Hansen, designdirektør hos Menu.

Mere end et brand
Virksomheden er for nylig flyttet ind i et kombineret kontor, showroom og café. Denne kombination går godt i tråd med den nye kurs.

”Vores strategi er, at vi skal være et oplevelsesunivers mere end et brand, og at vi i både café og butik kan levere et fuldendt sortiment ned til mindste detalje,” fortæller Joachim Kornbæk Engell-Hansen, som samtidig påpeger, at det dog stadigvæk er vigtigt for virksomheden at holde fast i deres oprindelige identitet – bare i en ny forklædning.


Du kan læse det fulde portræt i 365DESIGN no. 3 2017.


Er du abonnent? Så kan du læse portrættet online her.
Vil du have adgang til portrættet og 365DESIGNs brancheunivers? Læs mere her.