Omsætningen runder 17,5 mia. kroner og sætter dermed nye rekorder for Jysk Nordic. Det viser det seneste årsregnskab for 2018/19, som kæden netop løfter sløret for.

Hvis du spørger Jysk Nordic i dag, så er det stadig kombinationen af et godt tilbud, dygtige medarbejdere og evnen til at sætte kunden fokus, som er opskriften på succes. Det skriver kæden i en pressemeddelelse i forbindelse med offentliggørelse af regnskabet for 2018/19.

Jysk Nordic har netop løftet sløret for nogle af virksomhedens regnskabstal for 2018/19, som bevidner om, at opskriften på den gode forretning den dag i dag stadigvæk holder stik. Med en omsætningsvækst på 9 procent rundede den jyskfødte kæde en omsætning på 17,5 mia. kroner, hvoraf onlinesalget bestod af 7 procent af den samlede omsætning. Dermed sætter kæden nye rekorder.

”Overordnet er jeg godt tilfreds. Omsætningen stiger med 9 procent, på trods af at valutaerne har været lidt imod os. Samtidig har vi vist, at vi stadig er i stand til at tiltrække masser af nye kunder både i vores butikker og online,” siger CEO & Præsident i Jysk, Jan Bøgh.

 

Sammenlægning af forretningsenheder

Jysk offentliggjorde tidligere i år, at de to forretningsenheder Jysk Nordic og Dänisches Bettenlager vil blive lagt sammen under navnet Jysk Group (link). Sammenlægningen trådte i kraft den 1. september, hvilket ifølge Jan Bøgh vil komme til at fylde i det igangværende regnskabsår.

”Det er altid en stor opgave at fusionere to enheder med forskellige arbejdsgange, IT-systemer og så videre. Til gengæld har vi meget dygtige medarbejdere, og alle er gået positivt til opgaven. Derfor er jeg heller ikke i tvivl om, at resultatet bliver et stærkere Jysk,” afslutter Jan Bøgh.

 

Nøgletal for Jysk Nordic A/S

2018/19
Omsætning 17, 5 mia. kroner
Omsætningsvækst 9 pct.
Onlinesalg 7 pct.
Nye butikker 96
Stigning i antal kunder 3,5 mio.