Omsætningen runder 17,5 mia. kroner og sætter dermed nye rekorder for Jysk Nordic. Det viser det seneste årsregnskab for 2018/19, som kæden netop løfter sløret for.
Hvis du spørger Jysk Nordic i dag, så er det stadig kombinationen af et godt tilbud, dygtige medarbejdere og evnen til at sætte kunden fokus, som er opskriften på succes. Det skriver kæden i en pressemeddelelse i forbindelse med offentliggørelse af regnskabet for 2018/19.
Jysk Nordic har netop løftet sløret for nogle af virksomhedens regnskabstal for 2018/19, som bevidner om, at opskriften på den gode forretning den dag i dag stadigvæk holder stik. Med en omsætningsvækst på 9 procent rundede den jyskfødte kæde en omsætning på 17,5 mia. kroner, hvoraf onlinesalget bestod af 7 procent af den samlede omsætning. Dermed sætter kæden nye rekorder.
”Overordnet er jeg godt tilfreds. Omsætningen stiger med 9 procent, på trods af at valutaerne har været lidt imod os. Samtidig har vi vist, at vi stadig er i stand til at tiltrække masser af nye kunder både i vores butikker og online,” siger CEO & Præsident i Jysk, Jan Bøgh.
Sammenlægning af forretningsenheder
Jysk offentliggjorde tidligere i år, at de to forretningsenheder Jysk Nordic og Dänisches Bettenlager vil blive lagt sammen under navnet Jysk Group (link). Sammenlægningen trådte i kraft den 1. september, hvilket ifølge Jan Bøgh vil komme til at fylde i det igangværende regnskabsår.
”Det er altid en stor opgave at fusionere to enheder med forskellige arbejdsgange, IT-systemer og så videre. Til gengæld har vi meget dygtige medarbejdere, og alle er gået positivt til opgaven. Derfor er jeg heller ikke i tvivl om, at resultatet bliver et stærkere Jysk,” afslutter Jan Bøgh.
Nøgletal for Jysk Nordic A/S
2018/19 | |
Omsætning | 17, 5 mia. kroner |
Omsætningsvækst | 9 pct. |
Onlinesalg | 7 pct. |
Nye butikker | 96 |
Stigning i antal kunder | 3,5 mio. |