Annoncørbetalt indhold

”Vores ambition er at skabe en premium digital oplevelse, der afspejler vores brand” siger Stefan Loges, Digital Marketing Manager hos Fritz Hansen. Han fortæller i den seneste udgave af 365DESIGN, hvordan digitalisering har skabt værdi i virksomheden internt, eksternt og for deres forhandlere, og hvordan de har brugt 3D-visualisering og Cadesign form på rejsen.

Ændrede forbrugsvaner, hvor størstedelen af købsbeslutningen foregår bag en skærm, har været en stor driver for digitalisering i branchen over de seneste 10 år. De brands, som har investeret i den digitale transformation og for eksempel tilbyder forbrugerne at lege med forskellige konfigurationer af produktet online, er ofte dem, som løber med opmærksomheden.

For Fritz Hansen betyder det, at deres 185 millioner produktkonfigurationer kan illustreres på deres website. De har valgt fotorealistisk 3D, hvor forbrugerne har mulighed for at se hvert produkt i 360 grader. Fritz Hansen og Cadesign form har i et tæt samarbejde skabt materialer i 3D, hvor hver tekstil, farve, træsort eller metal fremstår så virkelighedstro som muligt.

Prøv løsningen og konfigurer din egen version af den klassiske Serie 7-stol her.

Foto: Produktkonfigurator produceret af Cadesign form til Fritz Hansen

Hos Cadesign form oplever vi, at vores kunder efterspørger visuelt indhold til sociale medier. Her kan 3D-visualiseringer af lifestyle-billeder og film være behjælpelige. Det er yderst fleksibelt at arbejde med 3D, da du hverken behøver en lokalitet eller det færdige produkt. Det giver kortere time-to-market og mindre pressede produktlanceringer, når du tidligere i processen kan skabe visuelle materialer ved hjælp af 3D. Det giver også store besparelser, både økonomisk og i CO2-­regnskabet, når du ikke skal fragte personale og produkter frem og tilbage til forskellige lokationer.

Læs casen og se flere Fritz Hansen lifestyle-billeder i 3D her.

Foto: 3D-billede produceret af Cadesign form til Fritz Hansen

Selv om møbler og design i høj grad stadig handler om det håndgribelige, forventer vi en større sammensmeltning mellem online og fysiske butikker i fremtiden. Og det kan skabe interessante digitale muligheder. Så glem din forestilling om, hvad der kan og ikke kan lade sig gøre, og prøv at omstille din tankegang til at være digital. Så er mulighederne uendelige.

Få besked når vi åbner for tilmelding til live talk om produktkonfiguration – skriv dig på listen her.

 

Foto: Cadesign