Læs online

Du kan altid læse den nyeste udgave online

Det fysiske brancheblad 365DESIGN udkommer fire gange årligt, og du kan nederst på denne side læse indholdsfortegnelsen for den aktuelle udgave.  Artiklerne fra de trykte brancheblade kan også læses online, som en del af dit abonnement. Klik blot på udgivelsen, hvorfra du ønsker at læse artikler

Nyeste udgaveArkiv

2020

Nyeste udgivelser

Det trykte brancheblad 365DESIGN udkommer fire gange årligt, og du kan som abonnent læse artiklerne fra tidligere og den aktuelle udgivelse herunder. Er du ikke abonnent? Læs mere om muligheden her.

No. 1 – 2020
Udgives 20. december 2019

Spring 2020
Udgives 20. december 2019

No. 2 – 2020 / Gratis version!
Udgives 14. maj 2020

No. 3 – 2020
Udgives 29. juli 2020

No. 3 – 2020
Udgives 29. juli 2020

No. 4 – 2020
Udgives 9. oktober 2020

Retail Mag No. 1 – 2020
Udgives 1. april 2020

Retail Mag No. 2 – 2020
Udgives 1. oktober 2020

Indhold

365DESIGNnr. 3 – 2020

10 — Kort & godt
Korte nyheder om stort og småt i branchen.

MESSER & BRANCHEEVENTS

18 — Messeoptakter
365DESIGN har talt med tre messer, der grundet Covid-19 har nytænkt messeformatet, og nu ser frem til at samle branchen igen i trygge rammer.

22 — 3 Days of Design
Den københavnske designevent har flyttet afholdelsen til september, hvor de besøgende kan opleve udstillinger fra 200 brands under teamet bæredygtighed og cirkulær økonomi.

24 — Træ- og møbelindustrien
På den nye lokation Den Frie samler Træ- og møbelindustrien 17 brands under 3 Days of Design. Under overskriften ’Material Matters’ sætter udstillingen materialer i fokus.

PEJ TREND

28 — Possibilist – pej trend SS 21
Efter en række turbulente år præget af politisk mistillid, menneskelig skrøbelighed og klimatisk massehysteri er sæsonen forår/sommer 2021 fuld af håb og en opløftende indstilling til fremtiden.

PORTRÆTTER

42 — Getama
Med over 120 år på bagen er Getama en af Danmarks ældste madras- og møbelfabrikker. Gennem årene er virksomheden vokset fra at være madrasfabrikant til verdenskendt møbelproducent.

46 — Tine K. Home
Ejeren og stifteren af Tine K. Home, Tine Kjeldsen, fortæller om, hvordan rejsen med design- og interiørforretningen begyndte tilbage i 1999.

KOMMUNIKATION & MARKETING

52 — Milestones – Livsfaser hos Mindshare
Medie- og kommunikationsbureauet Mindshare har under navnet Milestones omfavnet livsfaserne som et unikt segmenteringsværktøj til at forstå forbrugerne.

60 — Ændret brugeradfærd på SoMe sender brands lysår frem på den digitale rejse
Under coronakrisen er brugernes adfærd på de sociale medier blevet mere omskiftelig. Virksomheder er derfor i en svært balancegang, hvor vejen fra succes til shitstorm er kort.

INSPIRATION

68 — 7 boligtrends
Læs med, når pej gruppens trendteam præsenterer syv markante boligtrends til fremtidens hjem, som du skal holde øje med de kommende år.

76 — The Coliving Code
Konceptet coliving er så småt begyndt at ændre ved måden, vi bor på. Især blandt unge millennials rundt om i verden er den nye boform populær.

Læs her

Indhold

365DESIGNFormland autumn 2020

10 — Branchen tilbage i fuldt flor i ansvarlige og trygge rammer
Projektleder hos Formland, Mai-Britt Risvig Flyvholm, byder velkommen til en messe, hvor vi efter lang tid med afstand og adskillelse igen kan mødes og få gang i hjulene i branchen.

12 — Personlighed, historie og kreativitet på Atelier Bohemian Shades
Som altid byder Formland de besøgende indenfor i en inspirerende Trendzone, der denne gang omfavner et blødt og poetisk udtryk med et tvist af skandinavisk minimalisme.

16 — Foredragsprogram
På alle fire messedage vil der være relevante foredrag om alt fra trends og farver til salg og detailhandel.

20 — Kort & godt
Korte nyheder om stort og småt fra udstillere på Formland.

28 — By Brorson
Idekvinden bag design- og interiørbrandet By Brorson, Rikke Brorson, kan fejre virksomhedens 10-års jubilæum med et 97 procent danskproduceret sortiment.

30 — Håndværket der har fået en renæssance
365DESIGN har talt med Knabstrup Keramik og Studio Aarhus om keramikken, der efter mange år i glemmebogen er vendt retur i et væld af former, materialer og glasurer.

34 — pej trend AW 20/21: Modstandskraft
Omdrejningspunktet for pej gruppens trendtemaer for sæsonen AW 20/21 er Modstandskraft. Det kræver nemlig både mod og kraft at kunne stå imod fremtidens udfordringer.

44 — Brainchild
Takket være Brainchild har det siden 2016 været muligt at have designikoner som Koglen, Svanen og Myren hængende på væggen i en kreativ og nyfortolket udgave.

46 — Messens bestseller
365DESIGN har spurgt fire udstillere på Formland Autumn 2020, hvad, de forventer, vil blive deres bedst sælgende produkt på messen.

48 — 2 indkøbere på messe
Læs om, hvordan indkøbere fra butikskæden Decorate Shop og webshoppen Moodings.com bruger messedagene til at sikre det rette produktudvalg til deres forretning.

52 — Farverig fremtid
Farverne er kommet for at blive. Det livgivende, opløftende og inspirerende erstatter alt det hvide og sortgrå, som har sat sit præg på hjem og arbejdspladser i mange år.

58 — Livsfaser og boligforbrug
De fleste forbrugere passerer gennem 17 forskellige
livsfaser, der har deres helt eget karakteristiske forbrugsmønster. En af disse faser handler om valg af bolig.

62 — One of a kind
Designområdet One hylder branchens visionære first-movers – blandt andre Boyhood og Design Rocket, der begge har kastet deres kærlighed på produkter i træ.

Læs her

2019

Klik på en udgave for at gå til arkivet. Det kræver login (abonnement) at tilgå arkivet. Læs mere om et abonnement her.

2018

Klik på en udgave for at gå til arkivet. Det kræver login (abonnement) at tilgå arkivet. Læs mere om et abonnement her.

2017

Klik på en udgave for at gå til arkivet. Det kræver login (abonnement) at tilgå arkivet. Læs mere om et abonnement her.