Læs online
Nyeste udgivelse
365DESIGN udkommer med fire årlige branchemagasiner. Som abonnent kan du også læse artiklerne fra de trykte magasiner online.
Indhold
365DESIGNnr. 4 – 2024
SYDKOREA
Designglade Sydkorea giver Japan baghjul
Tag med til Sydkorea, der i den grad er blevet det nye marked for dansk design i Asien.
Sydkorea er det oplagte match for dansk design – men det tager tid
Hos TMI hjælper man danske brands med etablering i Sydkorea – noget der kræver tålmodighed, mener chefkonsulent Mads P. Gede.
”Et produkt bliver set som noget eksklusivt alene af den årsag, at det er fra Danmark”
På den danske ambassade i Seoul arbejder man ihærdigt med at imødekomme og understøtte den store interesse for dansk design.
Fra realityshow til de unges favorit
Designredaktør Seri Baik bor i Seoul og sætter ord på den stigende efterspørgsel på dansk design i Sydkorea.
Volas tidløse formsprog taler til Sydkoreas fortid såvel som nutid
For et år siden åbnede danske Vola et showroom i Seoul, hvorfra man har fået godt fat i det sydkoreanske marked.
”I Sydkorea er det ikke Ægget eller Arne Jacobsen, som forbrugerne kender – det er Fritz Hansen-brandet”
Fritz Hansen har gennem flere år har sat sig tungt på det sydkoreanske marked, hvor brandet i dag nyder stor anerkendelse.
Lokale repræsentanter har været nøglen til sydkoreansk succes
Carl Hansen & Søn har haft forhandlere i Sydkorea de seneste 15-20 år og er i dag et af de mest populære danske brands i landet.
FREMTIDEN FOR DEN FYSISKE BUTIK
En stærk butik kræver et sikkert koncept
I en digital detail-tid er det afgørende, at den fysiske butik redefinerer sit koncept og investerer i innovative løsninger.
Q&A med Palle Kjær
Direktør i Contra Denmark sætter fokus på den fysiske butik og kortlægger udfordringer såvel som muligheder.
Q&A med Stine Grubbe
Som ekspert i kommercielle og visuelle kompetencer giver Stine Grubbe sit bud på, hvordan man optimerer den fysiske butik anno 2024.
Fra online succes til øget fokus på butikken
Efter 10 års væksteventyr online har Sofacompany øget fokus på de fysiske butikker og den gode kundeoplevelse.
ESG
ESG er blevet hverdag for danske virksomheder
ESG er ikke til at komme uden om for designbranchen, der fremover skal tænke bæredygtighed ind i hele deres kerneforretning.
ESG er ikke en administrativ pligtopgave, men en værdifuld vækstmotor
Små og mellemstore virksomheder halter efter, når det kommer til arbejdet med ESG, der ellers rummer store forretningsmuligheder.
Guide: Få hjælp til din væsentlighedsanalyse
Med udgangspunkt i antologien ’Bæredygtige businessstudier’ er der hjælp at hente, når det kommer til din væsentlighedsanalyse.
”Vi er ikke interesserede i partnere, der ikke vil den her agenda”
Hos Ege Carpets arbejder man målrettet med ESG-rapportering og forventer, at partnerne i deres værdikæde gør det samme.
PEJ TREND AW 25/26
pej trend AW 25/26
pej gruppens trendteam stiller skarpt på autumn/winter 25/26 og dykker ned i fire forbrugertyper under temaet Transition.
DIRECT-TO-CONSUMER
Sådan lykkes du med D2C
Direct-to-Consumer er ikke en ny forretningsstrategi, men der er stadig store muligheder i at sælge direkte til sine slutkunder.
Strategien, der udfordrer den traditionelle forretningsmodel
Med D2C kan virksomheder springe flere led over i værdikæden og bygge bro direkte til forbrugerne.
2025
Kommende ugivelser
Det trykte branchemagasin 365DESIGN udkommer fire gange årligt, og du kan som abonnent læse artiklerne fra tidligere og den aktuelle udgivelse herunder. Er du ikke abonnent? Læs mere om muligheden her.
No. 1 – 2025
Udgives 17.01.25
Formland Edition
Spring 2025
Udgives 28.01.25
No. 3 – 2025
Udgives 06.06.25
Formland Edition
Autumn 2025
Udgives 13.08.25