Nyeste udgave af 365DESIGN

Det trykte tidsskrift 365DESIGN udkommer fire gange årligt, og du kan her læse indholdsfortegnelsen for den nyeste udgave af 365DESIGN.

Alle de nævnte artikler kan du selvfølgelig også læse online, hvis du er abonnent.

Køb abonnement og få adgang til alle fordelene

Bestil abonnement

365DESIGN nr. 04 2019

10 —
Kort & godt
Korte nyheder om stort og småt i branchen.

14 —
Top 10: Den danske design-, møbel- og interiørbranches egne tal
365DESIGN bringer en oversigt over Top 10 i den danske design-, møbel- og interiørbranche, både generelt set og fordelt på underbrancher.

PORTRÆTTER

22 —
Kähler
”Vi vil gerne bringe kunsten i spil for de mange, og vores ambition er at skabe kunst til folket.” Sådan lyder det fra livsstilsbrandet, der i år kan fejre sit 180-års jubilæum.

26 —
Georg Jensen
Den hæderkronede danske virksomhed er kendt over hele verden for sit imponerende håndværk. Hjertet i virksomheden er smedjen, hvor 100 år gamle designikoner vækkes til live.

30 —
Society of Lifestyle
En brugskunstbutik endte med at blive begyndelsen på det eventyrlige livsstilsunivers, der i dag, efter 18 år med navnet House Doctor Group, hedder Society of Lifestyle.

34 —
Thorup Copenhagen
Med sin deltagelse i TV-programmet ’Danmarks næste klassiker’ blev den unge møbeldesigner Kasper Thorup et kendt ansigt i branchen. Nu er han klar til nye eventyr.

FREMTIDENS MATERIALER

38 —
Nytænkende materialer
Bæredygtighed er tidens store mantra, og derfor er flere designere begyndt at arbejde med bæredygtige materialer i deres produktudvikling.

46 —
Materialetrends
En stigende interesse for naturens ressourcer, velvære, genbrug og kreativitet har været driv¬kraften bag en række nye, innovative materialer.

BRANCHEPROFILER

54 —
Ane Cortzen
Arkitekten og tv-værten mener, at der har været en fin udvikling i branchen, hvor mange mennesker i dag har råd til at betale for ordentligt design.

58 —
Thomas Junker Wiberg
Ifølge markeds- og udviklingsdirektøren hos Holmris B8 er den bæredygtige tankegang i dag forankret i mange virksomheders dna, og det åbner op for samarbejde i branchen.

BAGGRUND

64 —
Classical creativity is no longer enough
Fremtidens kreative erhverv skal ikke frygte teknologi og robotter. Fokus skal i stedet rettes mod skolerne og deres tilgang til det kreative.

70 —
Tænk helhed
Forbrugerne ser ét brand og forventer ensartethed og sammenhæng i købsprocessen, da de ikke skelner mellem netbutik og fysisk butik.

365DESIGN nr 4

Læs 365DESIGN nr. 4 2019 online
(Kræver abonnement)

Tidligere udgivelser

Med dit login kan du også læse udgivelserne fra de forgående år. Du kan læse 365DESIGN der, hvor du er, på din smartphone og tablet.

Bliv opdateret på branchenyt

 

Bliv opdateret på branchenyt. Modtag 365DESIGNs nyhedsmail. 365DESIGN giver dig et hurtigt overblik over de vigtigste nyheder fra den danske design-, møbel- og interiørbranche, og tager dig med bagom branchen.

Du er tilmeldt. Tjek din indbakke.