fbpx

Nyeste udgave af 365DESIGN

Det trykte tidsskrift 365DESIGN udkommer fire gange årligt, og du kan her læse indholdsfortegnelsen for den nyeste udgave af 365DESIGN.

Alle de nævnte artikler kan du selvfølgelig også læse online, hvis du er abonnent.

Køb abonnement og få adgang til alle fordelene

Bestil abonnement

365DESIGN nr. 04 2019

10 —
Kort & godt
Korte nyheder om stort og småt i branchen.

14 —
Top 10: Den danske design-, møbel- og interiørbranches egne tal
365DESIGN bringer en oversigt over Top 10 i den danske design-, møbel- og interiørbranche, både generelt set og fordelt på underbrancher.

PORTRÆTTER

22 —
Kähler
”Vi vil gerne bringe kunsten i spil for de mange, og vores ambition er at skabe kunst til folket.” Sådan lyder det fra livsstilsbrandet, der i år kan fejre sit 180-års jubilæum.

26 —
Georg Jensen
Den hæderkronede danske virksomhed er kendt over hele verden for sit imponerende håndværk. Hjertet i virksomheden er smedjen, hvor 100 år gamle designikoner vækkes til live.

30 —
Society of Lifestyle
En brugskunstbutik endte med at blive begyndelsen på det eventyrlige livsstilsunivers, der i dag, efter 18 år med navnet House Doctor Group, hedder Society of Lifestyle.

34 —
Thorup Copenhagen
Med sin deltagelse i TV-programmet ’Danmarks næste klassiker’ blev den unge møbeldesigner Kasper Thorup et kendt ansigt i branchen. Nu er han klar til nye eventyr.

FREMTIDENS MATERIALER

38 —
Nytænkende materialer
Bæredygtighed er tidens store mantra, og derfor er flere designere begyndt at arbejde med bæredygtige materialer i deres produktudvikling.

46 —
Materialetrends
En stigende interesse for naturens ressourcer, velvære, genbrug og kreativitet har været driv¬kraften bag en række nye, innovative materialer.

BRANCHEPROFILER

54 —
Ane Cortzen
Arkitekten og tv-værten mener, at der har været en fin udvikling i branchen, hvor mange mennesker i dag har råd til at betale for ordentligt design.

58 —
Thomas Junker Wiberg
Ifølge markeds- og udviklingsdirektøren hos Holmris B8 er den bæredygtige tankegang i dag forankret i mange virksomheders dna, og det åbner op for samarbejde i branchen.

BAGGRUND

64 —
Classical creativity is no longer enough
Fremtidens kreative erhverv skal ikke frygte teknologi og robotter. Fokus skal i stedet rettes mod skolerne og deres tilgang til det kreative.

70 —
Tænk helhed
Forbrugerne ser ét brand og forventer ensartethed og sammenhæng i købsprocessen, da de ikke skelner mellem netbutik og fysisk butik.

365DESIGN nr 4

Læs 365DESIGN nr. 4 2019 online
(Kræver abonnement)

Retail Mag nr. 02 2019

12 —
Hvem er forbrugerne? Og hvorfor opfører de sig så underligt?
Det at drive handel – hvad end det er online eller offline – er blevet en mere krævende disciplin, fordi forbrugerne i dag er ti skridt foran, ikke mindst digitalt.

18 —
What is the role of the store in a digital-first world?
Physical retail is not going anywhere, but it is changing in the face of digital. This creates an exciting opportunity for retailers to figure out what value their stores offer and maximise that.

24 —
Er indkøbsoplevelsen
i din butik tiden værd for kunderne? Med fuld fokus på de ændrede markedsvilkår og et godt greb i den oplevelsesøkonomiske værktøjskasse kan små og mellemstore butikker skabe bedre indkøbsoplevelser for kunderne.

32 —
God kundeservice – en gang mere for prins Knud!
En refleksion over hvordan personaleengagement, kundeoplevelser og lønsomhed skabes i praksis i en ÆGTE kundecentreret kultur.

40 —
Oplevelser og detailhandel
Oplevelser er nøglen til fremtidens detailhandel. Men hvis det ikke (altid) skal
ende i VIP-aftener med rabat, modeshows og Open by Night, hvad skal – og kan – man så?

46 —
Omnichannel retail:
Der var engang… I den moderne, tidspressede og conveniencesøgende forbrugers verden er internethandlen kommet for at blive, og grænsen mellem fysisk og digitalt er udvisket.

54 —
Kloge firmaer og mindre kloge metoder
Omnichannel og sammensmeltningen mellem fysiske butikker og onlinehandel er godt i gang med at ændre spillereglerne i retailbranchen – og vi bliver hele tiden klogere på området.

60 —
Hvorfor abonnementsmodellen er win-win for både forretninger og forbrugere
Flere retailere er begyndt at bryde med den traditionelle transaktionsbaserede forretnings­model og tage springet til abonnement, som skaber fordele for såvel butikker som kunder.

Retail Mag 2 2019

Læs Retail Mag nr. 2 2019 online
(Kræver abonnement)

Tidligere udgivelser

Med dit login kan du også læse udgivelserne fra de forgående år. Du kan læse 365DESIGN der, hvor du er, på din smartphone og tablet.

Bliv opdateret på branchenyt

 

Bliv opdateret på branchenyt. Modtag 365DESIGNs nyhedsmail. 365DESIGN giver dig et hurtigt overblik over de vigtigste nyheder fra den danske design-, møbel- og interiørbranche, og tager dig med bagom branchen.

Du er tilmeldt. Tjek din indbakke.