Læs online

Nyeste udgivelse

365DESIGN udkommer fire gange årligt, og du kan læse artiklerne fra de trykte brancheblade online som en del af dit abonnement.

Indhold

365DESIGNnr. 3 – 2021

10 — Kort & godt

Nyheder om stort og småt i branchen.

Ledelse

20 — Pandemien har skubbet til fremtidens lederskab

Rollen som leder har under coronakrisen budt på udfordringer med nye metoder og skift af fokus. De bevægelser, der allerede var i gang inden for ledelse, har således fået et stort skub fremad.

24 — Peter Vedel, ferm LIVING 

Peter Vedel har altid troet på den inkluderende ledelsesstil, som kommer til sin ret i en virksomhed som ferm LIVING, der er bygget på iværksætterånd.

26 — Joakim Lassen, Montana Furniture

For Joakim Lassen er det vigtigt at have en klar strategi, som alle i virksomheden er enige om, og som alle arbejder for.

28 — Hvis Danmark skal forblive innovationsnation, skal lederskammen frem i lyset

Evnen til at skamme sig er blevet sat i skammekrogen. Ifølge Elsebeth Hauge bør ledere i stigende grad turde stille sig frem og indrømme, at de også nogle gange føler skam.

Cirkulær økonomi

36 — Cirklen er den nye linje: Fremtidens forretning er cirkulær

For at komme design- og møbelbranchens affaldsproblem til livs skal den lineære værdikæde skiftes ud med den cirkulære.

40 — Mater: Virksomheders affald er det næste guld

Hos designvirksomheden betragter de affald fra store virksomheder som den næste guld-ressource, når de omdanner affaldet til møbler og belysning ud fra et cirkulært ideal.

42 — Genbrugsindekset: Coronakrisen har øget fokus på boligoptimering og overforbrug 

DBA har taget temperaturen på danskernes opfattelse og anvendelse af genbrug og kan berette om en stigende motivation for at sænke overforbruget og sælge ud.

46 — Anti-trend og bæredygtig livsstil 

Hvad vil det sige at leve et bæredygtigt liv? Dyk ned i forbrugsdelen af bæredygtig livsstil knyttet til anti-trend.

pej trend

54 — Intuition – pej trend SS 22

Fremtidens forbrugere skal lade intuitionen råde. Læs om, hvad der kommer til at præge sæsonen SS 22 i forhold til forbrugeradfærd, farver og materialer.

Branding og det gode formål

66 — Gode gerninger giver god branding 

For virksomheder i branchen kan det både være en god forretning og god branding at samarbejde med NGO’er. Der er dog flere faldgruber, som man skal være opmærksom på.

70 — Bitz & Folkekirkens Nødhjælp 

Det er vigtigt, at hjælpen bliver så konkret som muligt, så den kan formidles videre til kunderne, forklarer stifter Christian Bitz om brandets samarbejde med Folkekirkens Nødhjælp.

72 — Spring Copenhagen & Red Barnet 

Ifølge kommunikationschef Christian Klauber kan samarbejdet med Red Barnet være afgørende for et nyt brand som Spring Copenhagen, fordi der opstår en udveksling af troværdighed.

Læs udgaven

2021

Udgivelser i år

Det trykte brancheblad 365DESIGN udkommer fire gange årligt, og du kan som abonnent læse artiklerne fra tidligere og den aktuelle udgivelse herunder. Er du ikke abonnent? Læs mere om muligheden her.

No. 1 – 2021
Udgives 30.12.20

Spring 2021
Udgives 01.02.21

No. 2 – 2021
Udgives 20.04.21

No. 3 – 2021
Udgives 02.07.21

No. 3 – 2020
Udgives august 2021

No. 4 – 2021
Udgives 08.10.21

Retail Mag No. 1 – 2021
Udgivet 20.04.21

Retail Mag No. 2 – 2021
Udgives 01.10.21