Nyeste udgave af 365DESIGN

Det trykte tidsskrift 365DESIGN udkommer fire gange årligt, og du kan her læse indholdsfortegnelsen for den nyeste udgave af 365DESIGN.

Alle de nævnte artikler kan du selvfølgelig også læse online, hvis du er abonnent.

Køb abonnement og få adgang til alle fordelene

Bestil abonnement

365DESIGN nr. 01 2019

10 — Kort og godt
Korte nyheder om stort og småt i branchen.

16 — Design? Jamen det går jo sådan set meget godt
En ny finanskrise er uundgåelig. Så hvordan kan man som designvirksomhed sikre sig mod den næste krise?

 

MESSER

24 — Messekalender
Datoer og lokationer for messesæsonen.

26 — Messeoptakter
365DESIGN har spurgt nogle af de største messer i Europa om nye tiltag, og hvordan de imødekommer behovene fra udstillere og besøgende.

36 — 3 danske aktører på messe
Normann Copenhagen, Broste Copenhagen og Salling giver et indblik i deres deltagelse på messer og belyser design-, interiør- og møbelmessernes udvikling.

 

TEMA: SØVN

44 — Søvnens opvågning
I kølvandet på en epidemi af søvnmangel vil søvn i fremtiden ikke længere blive stigmatiseret som noget for de svage, men snarere noget for de kloge.

52 — DUX
God søvn kommer med en seng, der passer lige så perfekt til den enkelte som et stykke skræddersyet tøj, lyder det fra den svenske sengeproducent.

 

PORTRÆTTER

58 — Norr11
Siden opstarten har det danske designbrand gennemgået store forandringer. Design-dna’et er fortsat en kombination af fortidens klassikere og nutidens minimalisme.

62 — Design Letters
Den danske designvirksomhed, som har licens til at bruge Arne Jacobsens ikoniske typografi, har også fået succes uden for landets grænser.

66 — Lene Bjerre
De seneste år har budt på nyfortolkning af design-dna’et og digital omstilling hos designvirksomheden, som nu står stærk og klar til fremtiden.

70 — FDB Møbler
Hos virksomheden bag de ikoniske møbler er der fokus på at bygge bro mellem fortid og fremtid i balancen mellem en stærk designhistorie og den moderne forbruger.

 

BRANCHEPROFILER

76 — Brancheprofil: Jesper Sommer
Stifteren af BySommer fortæller historien om, hvordan ordene ’Hej, her er jeg’ på en ansøgning er blevet til – indtil videre – 30 år i design- og interiørbranchen.

80 — Brancheprofil: Lotte Fynboe
Drømmen om at arbejde kreativt fik stifteren af Oyoy til skifte karriereretning fra dressurrytter og pædagog til virksomhedsejer.

 

TREND

84 — pej trend AW 19/20: Det enestående
Selvforkælelse er ikke et fyord i efteråret og vinteren 19/20. Derfor fokuserer pej gruppens trendtemaer til sæsonen på enestående design.

94 — Trendpulse
Trendbureauet, som forecaster design, møbler og interiør, deler inspiration via sit trendsite gennem et levende arkiv med billeder og historier.

 

PEJ GALLERI

96 — Sonobe Light
En entusiasme for papir og en interesse i at skabe noget rumligt ud af det flade har været drivkraften for det danske lampebrand.

98 — Enkl
For to iværksættere blev interessen for håndværksmæssige dyder, bæredygtige materialer og cirkulær økonomi starten på eget møbel- og interiørbrand.

Læs 365DESIGN nr. 1 2019 online
(Kræver abonnement)

365DESIGN – Formland messetillæg

08 — Formland byder velkommen for 70. gang
Projektleder Mai-Britt Risvig Flyvholm glæder sig til at åbne Formland Spring-messen, som denne gang er fyldt med nye tiltag og overraskelser.

10 — Det sker på Formland Spring 2019
Formland byder som altid på inspirerende trendzoner, spændende udstillinger og nyskabende initiativer.

14 — Foredragsprogram
Alle messedage vil de besøgende kunne opleve relevante foredrag om alt fra detailhandel, trends, farver og bæredygtighed.

18 — Kort & godt
Korte nyheder om stort og småt fra udstillere på Formland.

22 — Vissevasse
Udviklingen er gået stærkt for det danske brand, som er tilbage på Formland for at vise sin transformation fra posterbrand til paperbrand.

24 — Uderummet i fokus
Boligens funktioner flyttes ud i haven. De danske brands Woud og B Green tilbyder på hver sin måde produkter til det populære udeliv.

28 — pej trend SS 19: Tillid
I pej gruppens trendtemaer til SS 19 er omdrejningspunktet tillidsfuldt design, hvor der fokus på sympati, ærlighed, harmoni og et frisind med plads til leg.

38 — Trademark Living
Virksomheden, som kan lide at udfordre og vække nysgerrighed, ser frem til Formland, da messen styrker relationerne til kunderne.

40 — Messens bestseller
365DESIGN har spurgt en række udstillere på Formland om, hvilket produkt, de tror, bliver deres mest populære under de fire messedage.

Tema: Retail

42 — 2 indkøbere på messe
To indkøbere fra de danske kæder Magasin og Sinnerup fortæller om deres messebesøg på Formland.

44 — Den fysiske butik skal modstå forandring
Stop op, gør som I plejer og sats på de tryghedssøgende kunder. Sådan lyder budskabet til de fysiske butikker.

48 — Vejen til kundernes gode indkøbsoplevelse
Den gode indkøbsoplevelse for kunderne i den fysiske butik skal være en del af butikkens forretningsstrategi.

52 — Spot de unikke enere
I området ONE bliver tidens visionære firstmovers hyldet. 365DESIGN har talt med de to udstillere Klassik Studio og The Oak Men.

56 — Gastronomiens verden indtager Formland
Et udvidet samarbejde mellem MCH Messecenter Herning og brancheforeningen Horesta sætter fokus på hotel- og restaurationsbranchen.

58 — Foodtrends på den høje klinge
Hastigheden i de trends, der præger fødevarebranchen, er steget kraftigt i løbet af de senest år. Bliv klogere på otte megatrends inden for området.

365design formland messetillæg

Læs 365DESIGN nr. 1 2019 online fra den 28. december 2018
(Gratis)

Tidligere udgivelser

Med dit login kan du også læse udgivelserne fra de forgående år. Du kan læse 365DESIGN der, hvor du er, på din smartphone og tablet.

365design_nyhedsmail

Nyheder fra 365DESIGN?

Tilmeld dig nyhedsmailen og få relevant trendinspiration, tophistorier og meget mere.

Klik på linket i mailen vi har sendt til dig for at færdiggøre tilmeldingen. Bemærk at bekræftelses-mailen kan ligge i din spam-folder.