Læs online

Du kan altid læse den nyeste udgave online

Det fysiske brancheblad 365DESIGN udkommer fire gange årligt, og du kan nederst på denne side læse indholdsfortegnelsen for den aktuelle udgave.  Artiklerne fra de trykte brancheblade kan også læses online, som en del af dit abonnement. Klik blot på udgivelsen, hvorfra du ønsker at læse artikler

Nyeste udgaveArkiv

2021

Nyeste udgivelser

Det trykte brancheblad 365DESIGN udkommer fire gange årligt, og du kan som abonnent læse artiklerne fra tidligere og den aktuelle udgivelse herunder. Er du ikke abonnent? Læs mere om muligheden her.

No. 1 – 2021
Udgives 30.12.20

Spring 2021
Udgives 01.02.21

No. 2 – 2021
Udgives 20.04.21

No. 3 – 2021
Udgives 02.07.21

No. 3 – 2020
Udgives august 2021

No. 4 – 2021
Udgives 08.10.21

Retail Mag No. 1 – 2021
Udgives 20.04.21

Retail Mag No. 2 – 2021
Udgives 01.10.21

Indhold

365DESIGNnr. 2 – 2021

UDKOMMER DEN. 20. APRIL 2021

06 — Kort & godt
Korte nyheder om stort og småt i branchen.

Branchestatus

16 — Top 10 – Den danske design-, møbel- og interiørbranches egne tal
Se status på, hvordan det går med de økonomiske resultater generelt i branchen og fordelt på underbrancher. Dyk også ned i de nyeste tal for detailhandlen i branchen.

24 — Designmonopolet
365DESIGN aktiverer den kollektive lærings- og inspirationshjerne i design-, møbel- og interiørbranchen ved at stille forskellige aktører et aktuelt spørgsmål. Denne gang er fokus på detailhandel, hvor retailerne Balsalen, Boboonline.dk og Imerco samt de to branchedirektører Niels Ralund og Jens Birkeholm udgør monopolet.

Trend

32 — Den nye minimalisme
I dag er minimalismen meget mere end bare æstetik. Sådan lyder det fra trendekspert Mads Arlien-Søborg, der ser nærmere på minimalismen, som synes at være tilbage igen.

38 — Fire stærke farver til AW 21/22
pej gruppens trendafdeling præsenterer fire dominerende farver for den kommende efterårs- og vintersæson.

En grønnere branche

46 — Bæredygtig business
Der debatteres for tiden om, hvorvidt man kan tjene penge på bæredygtighed. CSR-direktør hos Holmris B8, Steffen Max Høgh, slår fast, at det kan lykkedes, hvis man har den rette strategi.

52 — Målbar: Nyt værktøj rykker bæredygtighed fra marketing- til produktafdelingen
At måle og dokumentere et produkts konkrete klimaudledning er kompliceret. Det vil det nye værktøj Målbar gøre op med.

54 — Rosendahl Design Group: ”Hvad sparer valget mig i CO2 som kunde?”
Designkoncernen har opstartet et samarbejde med Målbar for konkret at dokumentere effekten af valg i produktionen og kommunikere de givne valg til kunderne på en letforståelig måde.

Eksport

60 — Brexit: Startvanskeligheder skaber kaos
Den sene handelsaftale og et – tilsyneladende – uforberedt Storbritannien har skabt mange udfordringer i kølvandet på landets skilsmisse fra EU.

66 — Broste Copenhagen: ”Kunderne skal ikke bruge tid på at indfortolde varer fra os”
Administrerende direktør Kim Larsen fortæller om udfordringerne, som Broste Copenhagen har oplevet ved Brexit, samt hvad de har gjort for at komme udfordringerne til livs.

68 — USA i kikkerten: Vækstmarked med potentiale til endnu mere
365DESIGN stiller skarpt på eksportudviklingen til USA og ser nærmere på de aktuelle muligheder og udfordringer for danske design- og møbelbrands.

72 — Reform: ”USA er et meget oplagt, og ikke mindst attraktivt marked for alle”
Med ambitionen om at skabe et af verdens førende køkkenbrands ser Reform det som afgørende at lykkes og få succes i USA.

Læs her

2020

Klik på en udgave for at gå til arkivet. Det kræver login (abonnement) at tilgå arkivet. Læs mere om et abonnement her.

2019

Klik på en udgave for at gå til arkivet. Det kræver login (abonnement) at tilgå arkivet. Læs mere om et abonnement her.

2018

Klik på en udgave for at gå til arkivet. Det kræver login (abonnement) at tilgå arkivet. Læs mere om et abonnement her.

2017

Klik på en udgave for at gå til arkivet. Det kræver login (abonnement) at tilgå arkivet. Læs mere om et abonnement her.