Læs online

Nyeste udgivelse

365DESIGN udkommer med fire årlige branchemagasiner. Som abonnent kan du også læse artiklerne fra de trykte magasiner online.

Indhold

365DESIGNnr. 4 – 2024

SYDKOREA

Designglade Sydkorea giver Japan baghjul

Tag med til Sydkorea, der i den grad er blevet det nye marked for dansk design i Asien.

Sydkorea er det oplagte match for dansk design – men det tager tid

Hos TMI hjælper man danske brands med etablering i Sydkorea – noget der kræver tålmodighed, mener chefkonsulent Mads P. Gede.

”Et produkt bliver set som noget eksklusivt alene af den årsag, at det er fra Danmark”

På den danske ambassade i Seoul arbejder man ihærdigt med at imødekomme og understøtte den store interesse for dansk design.

Fra realityshow til de unges favorit

Designredaktør Seri Baik bor i Seoul og sætter ord på den stigende efterspørgsel på dansk design i Sydkorea.

Volas tidløse formsprog taler til Sydkoreas fortid såvel som nutid

For et år siden åbnede danske Vola et showroom i Seoul, hvorfra man har fået godt fat i det sydkoreanske marked.

”I Sydkorea er det ikke Ægget eller Arne Jacobsen, som forbrugerne kender – det er Fritz Hansen-brandet”

Fritz Hansen har gennem flere år har sat sig tungt på det sydkoreanske marked, hvor brandet i dag nyder stor anerkendelse.

Lokale repræsentanter har været nøglen til sydkoreansk succes

Carl Hansen & Søn har haft forhandlere i Sydkorea de seneste 15-20 år og er i dag et af de mest populære danske brands i landet.

 

FREMTIDEN FOR DEN FYSISKE BUTIK

En stærk butik kræver et sikkert koncept

I en digital detail-tid er det afgørende, at den fysiske butik redefinerer sit koncept og investerer i innovative løsninger.

Q&A med Palle Kjær

Direktør i Contra Denmark sætter fokus på den fysiske butik og kortlægger udfordringer såvel som muligheder.

Q&A med Stine Grubbe

Som ekspert i kommercielle og visuelle kompe­tencer giver Stine Grubbe sit bud på, hvordan man optimerer den fysiske butik anno 2024.

Fra online succes til øget fokus på butikken

Efter 10 års væksteventyr online har Sofa­company øget fokus på de fysiske butikker og den gode kundeoplevelse.

 

ESG

ESG er blevet hverdag for danske virksomheder

ESG er ikke til at komme uden om for design­branchen, der fremover skal tænke bæredygtighed ind i hele deres kerneforretning.

ESG er ikke en administrativ pligtopgave, men en værdifuld vækstmotor

Små og mellemstore virksomheder halter efter, når det kommer til arbejdet med ESG, der ellers rummer store forretningsmuligheder.

Guide: Få hjælp til din væsentlighedsanalyse 

Med udgangspunkt i antologien ’Bæredygtige businessstudier’ er der hjælp at hente, når det kommer til din væsentlighedsanalyse.

”Vi er ikke interesserede i partnere, der ikke vil den her agenda”

Hos Ege Carpets arbejder man målrettet med ESG-rapportering og forventer, at partnerne i deres værdikæde gør det samme.

 

PEJ TREND AW 25/26

pej trend AW 25/26

pej gruppens trendteam stiller skarpt på autumn/winter 25/26 og dykker ned i fire forbrugertyper under temaet Transition.

 

DIRECT-TO-CONSUMER

Sådan lykkes du med D2C

Direct-to-Consumer er ikke en ny forretnings­strategi, men der er stadig store muligheder i at sælge direkte til sine slutkunder.

Strategien, der udfordrer den traditionelle forretningsmodel

Med D2C kan virksomheder springe flere led over i værdikæden og bygge bro direkte til forbrugerne.

Læs artiklerne online herBliv abonnent og få adgang her

2025

Kommende ugivelser

Det trykte branchemagasin 365DESIGN udkommer fire gange årligt, og du kan som abonnent læse artiklerne fra tidligere og den aktuelle udgivelse herunder. Er du ikke abonnent? Læs mere om muligheden her.

No. 1 – 2025
Udgives 17.01.25

Formland Edition
Spring 2025
Udgives 28.01.25

No. 2 – 2025
Udgives 22.04.25

No. 3 – 2025
Udgives 06.06.25

Formland Edition
Autumn 2025
Udgives 13.08.25

No. 4 – 2025
Udgives 31.10.25