Læs online

Du kan altid læse den nyeste udgave online

Det fysiske tidsskrift 365DESIGN udkommer fire gange årligt, og du kan nederst på denne side læse indholdsfortegnelsen for den nyeste udgaver.  Artiklerne fra de trykte tidsskrifter kan også læses online, som en del af dit abonnement. Klik blot på udgivelsen, hvorfra du ønsker at læse artikler

Nyeste udgaveArkiv

2020

Nyeste udgivelser

Det trykte brancheblad 365DESIGN udkommer fire gange årligt, og du kan som abonnent læse artiklerne fra tidligere og den aktuelle udgivelse herunder. Er du ikke abonnent? Læs mere om muligheden her.

OBS: For at tilgå Retail Mag som e-pages kræver det et særskilt login. Find dette login under “min side”.

No. 1 – 2020
Udgives 20. december 2019

Spring 2020
Udgives 20. december 2019

No. 2 – 2020
Udgives 18. maj 2020

No. 3 – 2020
Udgives 29. juli 2020

No. 3 – 2020
Udgives 29. juli 2020

No. 4 – 2020
Udgives 9. oktober 2020

Retail Mag No. 1 – 2020
Udgivet 1. april 2020

Retail Mag No. 2 – 2020
Udgives 1. oktober 2020

Indhold

365DESIGNnr. 1 – 2020

10 — Kort & godt
Korte nyheder om stort og småt i branchen.

16 — Interview med Brian Mikkelsen
365DESIGN har talt med Brian Mikkelsen, administrerende direktør for Dansk Erhverv, om de kreative erhvervs betydning for Danmarks fremtidige vækst.

MESSER

20 — Messekalender
Datoer og lokationer for messesæsonen i første halvår af 2020.

22 — Messeoptakter
365DESIGN har talt med nogle af de største europæiske messer om temaet for messerne, hvad der sker under messedagene, og hvad deres berettigelse er.

32 — Showrooms giver plads til fordybelse
F&H og Erik Jørgensen fortæller, hvorfor de i højere grad gør brug af eget showroom frem for at være til stede på landets messer, samt hvilke fordele og ulemper det medfører.

EKSPORT

38 — Det går godt for den danske møbeleksport
Fra 2014 til 2018 er møbeleksporten steget med omkring 20 procentpoint, og tallene tyder på, at stigningen vil fortsætte.

42 — Hübsch
Lige siden frøene til den midtjyske design¬virksomhed blev plantet, har eksporten haft stor betydning, og i dag kommer 90 procent af omsætningen fra eksportmarkederne.

46 — Spring Copenhagen
Designvirksomheden har helt fra den spæde begyndelse haft eksportmarkeder i kikkerten, og målet er, at eksporten fremover skal være den bærende indtægtskilde.

TRENDS

52 — pej trend AW 20/21: Modstandskraft
Modstandskraft er omdrejningspunktet i pej gruppens trendtemaer for sæsonen AW 20/21, hvor det kræver mod og kraft at kunne stå imod fremtidens udfordringer.

62 — pej kids 2020+
Et uddrag af trendbogen pej kids 2020+ stiller skarpt på livsstils- og interiørtendenser til børn i alderen 3-8 år med fokus på fire inspirerende trendtemaer.

PORTRÆTTER

74 — Skagerak og BIG – Bjarke Ingels Group
Et nyt designsamarbejde mellem den familieejede virksomhed og den internationalt anerkendte tegnestue har resulteret i en ny møbelkollektion.

78 — Mazō
Med afsæt i arkitekt og formgiver Magnus Læssøe Stephensens tilgang til design, forsøger det nye danske møbelbrand at videreføre den stolte arv.

82 — Wood Look Good
Gennem en livslang fascination af træ skaber en dansk fotograf billeder med fokus på de ofte lidt oversete men smukke knaster i træet.

RETAIL & EMBALLAGE

86 — Autenticitet i retailatmosfæren
Forbrugerne påvirkes i høj grad af atmosfæren i en butik, og derfor er jagten gået ind på at skabe autentiske shoppingoplevelser.

92 — Magasin på Kongens Nytorv
Stormagasinet definerer sig selv som et ‘retail theatre’, som skaber unikke oplevelser for de besøgende, og hvor kunderne føler, at der altid sker noget nyt.

96 — Emballage fortæller historien
I fremtidens nethandel kan emballage blive en væsentlig konkurrencefaktor. 365DESIGN har talt med Re-Zip, DS Smith og FDIH om udviklingen på området.

Læs artiklerne online

Indhold

365DESIGN FormlandSpring 2020

06 — pej gruppen og 365DESIGN – teamet bag 365DESIGN Formland messetillægget
To gange om året står pej gruppen og holdet bag 365DESIGN for udgivelsen af Formland messetillægget, som sætter fokus på udstillere og aktiviteter på messen.

10 — Tillid styrkes, kreativiteten blomstrer, og ideer fødes, når mennesker mødes
Engagement og passion er ifølge projektleder Mai-Britt Risvig Flyvholm omdrejningspunktet, når branchen samles til Formland Spring 2020 i Herning.

12 — Det sker på Formland Spring 2020
Oplev trendzonen The Art of Living, stylingområdet Selected By, trendcaféen The Villa, stylingeventen med Danske Dekoratører og iværksætterområdet Creators Community.

16 — Foredragsprogram
På alle fire messedage vil der være relevante foredrag
om alt fra trends og farver til salg og detailhandel.

18 — Kort & godt
Korte nyheder om stort og småt fra udstillere på Formland.

22 — Selected By præsenterer tidens trends
På Formland Spring 2020 har Bolig Magasinet kurateret
og stylet Selected By-området ud fra temaet ’Fra inspiration til bolig – det levende hjem’.

24 — AU Maison
I anledning af sit 20-års jubilæum har det midtjyske interiørbrand givet sin visuelle identitet en makeover
og igangsat et nyt forretningseventyr.

26 — pej trend SS: Identitet
Skræddersyede, personlige og meningsfyldte løsninger, der bidrager til den enkeltes identitet, er omdrejningspunktet for pej gruppens trendtemaer for sæsonen SS 20.

36 — Columbine
Ifølge interiørbrandet skal indretningen være en leg
med farverige og skæve design. Det er nemlig her,
at personligheden kommer frem.

38 — Messens bestseller
365DESIGN har spurgt fire udstillere på Formland Spring 2020, hvad de forventer, der vil blive deres bedst sælgende produkt på messen.

42 — Stylister på Formland
Studie FlyHelsted og Atelier Cph fortæller om de forberedelser, der lægger forud for indretning og styling af trendzonen og trendcaféen på Formland Spring 2020.

46 — Kodanska
På en gåtur i Prags gader opstod ideen til den danske interiørvirksomhed, hvis produkter er inspireret af det tjekkiske håndværk med fokus på kvalitet og æstetik.

48 — Et springbræt for iværksættere
I hal L kan de besøgende møde talentfulde iværksættere i Creators Community, heriblandt Taishō og Mumutane, som begge henter inspiration fra andre kontinenter i verden.

Tema: Retail

52 — Hvem er forbrugerne?
Det at drive handel – hvad end det er online eller offline – er blevet en mere krævende disciplin, fordi forbrugerne i dag
er ti skridt foran, ikke mindst digitalt.

58 — Oplevelser og detailhandel
Oplevelser er nøglen til fremtidens detailhandel. Men hvis det ikke (altid) skal ende i VIP-aftener med rabat og Open by Night, hvad skal – og kan – man så?

64 — Blomster inde og ude
Ifølge de to brands Lauvring og Mots More giver blomster os glæde, ro og balance, hvilket er med til at skabe en afstressende hverdag.

Læs bladet som PDF

2019

Klik på en udgave for at gå til arkivet. Det kræver login (abonnement) at tilgå arkivet. Læs mere om et abonnement her.

2018

Klik på en udgave for at gå til arkivet. Det kræver login (abonnement) at tilgå arkivet. Læs mere om et abonnement her.

2017

Klik på en udgave for at gå til arkivet. Det kræver login (abonnement) at tilgå arkivet. Læs mere om et abonnement her.