Danskernes købelyst er tilbage. Ifølge dugfriske tal fra MobilePay er antallet af transaktioner nærved fordoblet i løbet af den første halvdel af Black Week.
Dansk Erhverv og MobilePay er netop kommet med en midtvejsanalyse af Black Week. Her viser de første tal fra MobilePay, at danskerne allerede shoppede meget mandag og tirsdag – også mere end forventet. Lars Gren fra MobilePay online er oppe på de høje nagler og kalder opstarten af Black Week for ‘fantastisk’.
Alt efter hvor man læser sine nyheder, har forudsigelserne for Black Fridays og Black Weeks succesrate været ganske forskelligartede. Det har også varieret alt efter, om man har kigget på online eller fysisk handel.
De blandede analyser er nu snævret ind, og mønstret peger kun i en retning: Kundernes købelyst er i top.
”Sidste år på samme tid (tirsdag kl.11:00) lå vi på 17.000 transaktioner, og i år er vi på 30.500 transaktioner. Det ser ud som en vinder,” siger Lars Green.
Selv om Black Friday i årenes løb har udviklet sig til at omfatte gode tilbud i det meste af november, så er det i ugen op mod fredagen, som mange kalder Black Week, at der er mest tryk på. Sammenligner man med ugen før, Black Week gik i gang, lå antallet af MobilePay-transaktioner 40 procent lavere.
Foto: Unsplash