Flere interiørforretninger er på top 10 over de varemærker, som danske kvinder har det bedste indtryk af.

Hvert år foretager YouGov BrandIndex, der er en del af den internationale analyse- og konsulentorganisation YouGov, en undersøgelse af, hvilke varemærker de danske kvinder har det bedste indtryk af, og i år topper flere interiørforretninger listen.

Højest oppe på listen ligger Søstrene Grene, der indtager opgørelsens andenplads. Ifølge YouGovs segmenteringsværktøj, YouGov Profiles, er navnlig kvinder glade for at handle hos Søstrene Grene, og især de unge i aldersgruppen 18-29 i de store byer holder af at shoppe i varemærkets forretninger.

På top 10-listen findes også Ikea, der indtager en syvendeplads, dernæst Imerco, som indtager en ottendeplads, og herefter følger Kop & Kande, der får listens niendeplads.

Undersøgelsen rummer også en liste over de varemærker, der har formået at rykke indtrykket af sig mest, og her indtager møbelgiganten Jysk en femteplads.

Undersøgelsen er lavet på baggrund af en tracking af danskernes opfattelse af 380 varemærker, hvor YouGov BrandIndex dagligt interviewer 200 repræsentativt udvalgte personer om deres holdninger til forskellige varemærker.

Virksomhedernes såkaldte ’impression-score’ beregnes ud fra, at analyseorganisationen beder respondenterne svare på, hvilke varemærker de overordnet set har et positivt indtryk af og ligeledes spørger de om, hvilke de har et negativt indtryk af.