“Vi tror på, at fremtidens vindere i vores branche er dem, der formår at favne det digitale og præge udviklingen,” siger Nadia Lassen, CEO hos belysningsbrandet, der med ansættelsen af en brancheprofil som E-commerce Manager opruster på den digtale front. 

På få år har det danske belysningsbrand Nuura formået at slå sig fast både herhjemme og i mere end 40 lande verden over. Brandet, der blev grundlagt i 2017 af Peter Østerberg, Nadia Lassen og Sofie Refer og lanceret i februar 2018, præsterede en omsætningsvækst på 108 procent i det nyeste regnskab, der gælder for 2019/20.

Væksten i virksomheden kombineret med fokus på udvikling i en digital retning samt øget efterspørgsel fra online forhandlere får nu Nuura til at ansætte Morten Øland som E-commerce Manager.

Den nye E-commerce Manager, der startede i stillingen den 15. marts 2021, kommer med en god portion erfaring i rygsækken – både inden for e-commerce og branding samt fra designbranchen. Morten Øland har nemlig senet stået for at drive e-commerce hos designbrandet Vipp.

“Min erfaring indenfor e-commerce og branding matcher rigtig godt med Nuuras fokus på udvikling i digitale kanaler, og det er de ambitioner, jeg har købt ind i. Mulighederne er store, både i Danmark og internationalt, og jeg ser frem til at tegne retningen og drive resultaterne i mål sammen et stærkt team af dygtige folk,” siger Morten Øland i en pressemeddelelse.

Ifølge CEO Nadia Lassen har Nuura helt fra start valgt at anskue forretningen som en tech-virksomhed med stort fokus på det digitale frem for det analoge. Ansættelsen af Morten Øland er derfor en helt naturlig del af Nuuras strategi.

“Vi tror på, at fremtidens vindere i vores branche er dem, der formår at favne det digitale og præge udviklingen. Det er derfor med stor glæde, at vi har ansat en fagligt stærk spiller som Morten, som ansvarlig for vores e-commerce. Den viden, Morten medbringer fra sin karriere, mener vi, har den helt rette kombination af salg og branding online, og jeg ser meget frem til samarbejdet,” udtaler Nadia Lassen.

Det fremtidige mål på den digitale front hos Nuura er et stærkt øget digitalt salg via egne og partneres kanaler.

Foto: Morten Øland