Hos den danske designvirksomhed Gartex er Claus Hvid Bjerre tiltrådt som ny kommerciel direktør for virksomhedens to brands. “Mit fokus vil være på at styrke den kommercielle vækst både nationalt og
internationalt,” lyder det fra den nye direktør.

Den danske tekstilproducent Gartex har fået ny kommerciel direktør. Valget er faldet på Claus Hvid Bjerre, der fremover skal stå i spidsen for de to brands, Gartex Living og Compliments med fokus på salg, marketing og forretningsudvikling i Gartex, der er en af de førende danske leverandører af metervarer til gardiner til private hjem og kontraktmarkedet.

“Vi ser meget positivt på fremtiden for vores forretning, og tiden er inde til at investere yderligere i vores brands. Det er derfor med stor glæde og stolthed, at vi byder Claus velkommen i vores team. Claus’ stærke strategiske forståelse og omfattende kommercielle erfaring vil være en central drivkraft i videreudviklingen af vores ambitiøse vækststrategi,” udtaler direktør Mette Kind.

Claus Hvid Bjerre bringer erfaring fra interiør– og møbelbranchen med sig, senest som salgsdirektør hos Dansk Design Invest. I sin nye rolle vil Claus få det overordnede ansvar for salg, marketing og forretningsudvikling i Gartex.

“Jeg er både stolt og beæret over at tiltræde rollen som kommerciel direktør for Gartex Living og Compliments. Begge brands hviler på et stærkt fundament, og jeg ser frem til at bidrage til deres fortsatte positive udvikling. Mit fokus vil være på at styrke den kommercielle vækst både nationalt og internationalt, så vi i fællesskab kan indfri de ambitiøse mål, vi har sat os,” udtaler Claus Hvid Bjerre.

En central del af Claus’ fokus vil være at styrke virksomhedens position på de internationale markeder. Ambitionen er at udvide tilstedeværelsen af Gartex Living og Compliments i udlandet og udvikle partnerskaber, der kan drive vækst og åbne nye muligheder på nøglemarkeder i Europa og resten af verden.

Foto: Gartex