Der fejres 50-års jubilæum hos Karup Design, som siden ejerskifte har været i rivende udvikling mod rent online univers. 

Karup Design blev grundlagt i den midtjyske by af samme navn for 50 år siden. I et halvt århundrede har mottoet været det samme: ’Det skal give mening’, og det samme gælder visionen om ‘at gøre funktionelle designmøbler tilgængelige til et fornuftigt prisniveau’.

“Karup Design er langt fra den virksomhed, Inga og Preben Christensen stiftede tilbage i 1972, men vi bryster os af, at værdierne er de samme. Netop værdierne og princippet om, at det vi gør ’skal give mening’, er en vigtig byggesten for, at vi i dag er en moderne designvirksomhed, men med 50 års erfaring. Der er sket mange forandringer gennem årene, men vores værdier er lige så solide som vores designs. Dét er en historie, vi er stolte af at kunne skrive nye kapitler til,” siger Anders Stampe, CEO og medejer af Karup Design, i en pressemeddelelse.

Udviklingen er de seneste år gået stærkt, og siden Anders Stampe og Viggo Mølholm købte virksomheden i 2020, er der skruet yderligere op for udviklingen. Karup Design er blevet transformeret fra offline møbelvirksomhed til online leverandør. Karup Design fokuserer i dag på e-tailers og wholesale gennem nogle af de største webshops i hele verden, men hovedsageligt i Europa.

100 procent online

I marts 2022 lancerede Karup Design deres B2C-webshop på det danske marked. Virksomhedens forretningsmodel er i dag 100 procent online, så e-commerce er stadig i udvikling, og derfor vil der fremadrettet også blive investeret i dette forretningsområde.

”Vi har bygget branchens bedste e-commerce/wholesale-distributionsmaskine indenfor møbler og interiør, og ønsket fra vores kunder om at inkludere flere produkter og designs driver os til både at skrue op for intern produktudvikling, samt se os om efter opkøbsmuligheder, som kan bidrage til vores ambitiøse mål på en naturlig måde,” siger Anders Stampe.

Desuden er det Karup Designs ambition at benytte det distributionsnetværk, de allerede har opbygget gennem mange år, med eksempelvis nye produktkategorier samt kigge op opkøbsmuligheder.

 

Foto: Karup Design