50 nye medarbejdere: Dansk køkkenproducent rider videre på vækstbølgen

Køkkenbranchen er blandt de store vindere under det sidste års tid med pandemien. Køkkenproducenten HTH har oplevet et tydeligt vækstboost og sætter nu ild til en dansk ekspansionsplan for at fastholde momentum.

Hjælpepakker, mere hjemmearbejde og begrænsede muligheder for udlandsrejser og andre aktiviteter har øget danskernes iver efter at give hjemmet et løft, og det har givet et positivt udslag hos blandt andet den danske køkkenbranche.

Køkkenproducenten HTH er en ud af flere danske køkkenproducenter, der har oplevet en massiv vækst i 2020, og virksomheden starter nu 2021 ud med en dansk ekspansionsplan, der kræver mere end 50 nye medarbejdere til de danske butikker. Det skriver HTH i en pressemeddelelse.

”Efter et ganske kort dyk i efterspørgslen, da Covid-19 brød ud, stak salget af, og siden har vi produceret flere køkkener end nogensinde. Nu skal vi fastholde det gode momentum, og derfor har vi et stort behov for at finde dygtige kandidater, der vil med på vækstrejsen,” udtaler Jesper Gylling Olsen, direktør for HTH, i pressemeddelelsen.

 

En bølge af vækst

For at følge med den øgede efterspørgsel kom der sidste år 150 nye ansatte til HTHs butikker, og det er den fremgang, som køkkenproducenten fortsætter ind i 2021 med en efterlysning på yderligere 50 medarbejdere alene til de danske butikker.

Der er dog kamp om de dygtigste medarbejdere.

”Vi har behov for at tiltrække de mest talentfulde medarbejdere, og det er en udfordrende opgave, som vi skal kæmpe for at løse. Men vi har branchens nok allerbedste uddannelsesforløb både for trainees og køkkeneksperter, så vi tror på egne evner,” siger Jesper Gylling Olsen.

I alt har Nobia Danmark, som ejer HTH, omtrent 1.300 ansatte.

Ud over Danmark har køkkenproducenten i dag butikker i Sverige, Norge, Island, Finland og på Færøerne samtidig med, at de i den kommende tid planlægger en yderligere ekspansion til et nyt marked.

”Den vækst, vi har oplevet i 2020, fortsætter ikke automatisk i samme tempo i 2021 og 2022. For at fastholde momentum skal vi fortsat være toneangivende i Skandinavien, og samtidig skal vi vinde nye markedsandele. I første omgang kigger vi mod Tyskland,” afslutter Jesper Gylling Olsen.

 

Foto: HTH