Den danske designvirksomhed Piffany har været på opkøb i Midtjylland. Her har de fået et lokalt designbrand under vingerne, der nu skifter navn til Ekta Living.
Bag Ekta Living gemmer der sig brandet ByWirth, som nu bliver en del af designvirksomheden Piffany. Det aarhusianske designbrand bliver således en del af familien, der allerede tæller Ekta Living, Mr. Wattson, Uyuni Lighting og Eledea.
“For os er det en fantastisk mulighed at blive en del af Piffanys brands og nå meget længere ud med vores design. Vi deler en filosofi om, at design ikke bare skal være smukt og bæredygtigt, men også funktionelt. Det har været vores dogme i ByWirth, som vi glæder os til at bringe videre hos Piffany,” fortæller Signe Wirth Engelund, der sammen med sin mand Sune Wirth Engelund grundlagde ByWirth i 2011.
Internationalt fokus
ByWirth er kendt for design og produktion af møbler og accessories og kommer til at repræsentere skandinavisk interiør hos Piffany. Siden grundlæggelsen har de produceret bæredygtige møbler efter nordiske traditioner med fokus på naturlige materialer, lang levetid og enkelt design.
I dag forhandles det aarhusianske brand i mere end 15 lande. Og det er måske netop også den internationale appel, der blandt andet har tiltrukket Piffany. Designvirksomheden har blikket stift rettet mod de internationale markeder – i særdeleshed USA.
“ByWirths produktportefølje er et perfekt match med Ekta: Enkle, skandinaviske kvalitetsmøbler, som er skabt ansvarligt. I øjeblikket mærker vi en stigende efterspørgsel fra udlandet på skandinavisk design – særligt i USA, hvor vi nu udvider vores tilstedeværelse i markedet. Udover et nyt og lækkert sortiment, er vi ikke mindst glade for at få to stærke og dedikerede profiler med til at hjælpe os på rejsen,” siger Michael Valstorp, der ejer og leder Piffany sammen med Lauritz Smed.
Fremadrettet skal ByWirths to grundlæggere udgøre Piffanys kreative afdeling og arbejde med alle fire brands under virksomhedens paraply.
Foto ByWirth / Ekta