Thorup Copenhagen er en ud af mange designvirksomheder, der skulle have udstillet på årets Trends & Traditions, men som i stedet har måtte finde på alternative løsninger for at nå det professionelle publikum. 365DESIGN har talt med Kasper Thorup, designer og stifter af Thorup Copenhagen, om den aflyste events betydning for virksomheden.
Hvorfor skulle Thorup Copenhagen udstille på Trends & Traditions?
Vi udstiller på Trends & Traditions, da vi synes, det er en spændende og meget professionel begivenhed i branchen. Den giver os som mindre virksomhed mulighed for at ligge helt tæt med de store spillere, ligesom den tiltrækker arkitekter og repræsentanter fra kontraktmarkedet, der ellers havde taget os lang tid at komme i kontakt med. Selve messens opsætning giver også plads til os, da opstillingen og fremvisningen fokuserer på designet og ikke det store setup af stande.
Hvad betyder det for jer, at eventen alligevel ikke afvikles?
Aflysningen af messen er selvfølgelig ærgerlig, men vi har fuld forståelse for valget. Det gør, at vi skal nytænke vores strategi i forhold til vores indgang og opstart af dialog med arkitekter, da det er vores næste skridt i virksomhedens udviklingsplan. Vores handlingsplan er fortsat i udvikling – dog kan vi allerede nu sige, at vi vil fokusere mere på møbel- og materialeudlån som et skridt mod samarbejder med arkitekter og B2B-markeder.
Vi har selvfølgelig haft en masse forberedelse i gang, der skulle være klar, såsom udvidelse af vores Noel Chair-kollektion med en lounge-, bar- og counter-udgave samt vores helt nye Noel Chair Wool Edition. Disse nye produkter forventede vi at kunne have præsenteret på Trends & Traditions. Dog har hele Covid-19-situationen udfordret os på at kunne have alt klar. Det havde derfor også været en udfordring for os at præsentere vores planlagte nyheder samt fulde kollektion på eventen. Vi havde måske nået det, hvis Trend & Traditions var blevet afholdt eller udskudt lidt, men det er jo svært at sige.
Har I tænkt anderledes i forhold til, hvordan I vil præsentere jeres nyheder for kontraktmarkedet?
Vi har lagt vores tre til fem års plan om til en tre til fem måneders plan, som overordnet set fokuserer på at satse mere på direkte relationer og opsøgende arbejde. Vi har derfor valgt at bruge en masse kræfter på at udvide vores værktøjskasse af salgsmateriale. Vi har eksempelvis fokuseret på tiltag såsom professionel tekstforfatning på vores nyheder, 3D-renderingsmodeller til arkitekter, nyt fotomateriale og materiale prøver.
Har/havde I planlagt at udstille på andre messer?
Da vi som mindre virksomhed ikke har de store budgetter, havde vi valgt at satse på deltagelse på Trends & Traditions samt 3 Days of Design. Vi anser de to events som værende de vigtigste for os som virksomhed lige nu.
Har I planer om at udstille på Trends & Traditions næste år?
Ja. Vi har valgt at beholde vores standplads og få den flyttet til næste år.
Foto: Thorup Copenhagen