For at gøre sig mere attraktiv overfor kunderne, vil Bilka nu gøre ekstra meget ud af sin satsning på boligtilbehør og møbler.

For halvandet år siden påbegyndte Bilka et nyt satsningsområde: boligtilbehør og indretning. Konceptet fik navnet Bilka Trend og består af fire årlige interiørkollektioner.

Nu melder varehuskæden om, at de vil satse yderligere på Bilka Trend. To nye kollektioner er på vej, og de skal iscenesættes på den helt rette måde.

”Som hypermarked er man nødt til at iscenesætte sine varer, så kunderne bliver inspireret og får en oplevelse. Det er grundtanken bag Bilka Trend”, siger Senior Brand Manager i Bilka, Anne Refslund, til RetailNews, og uddyber:

”Ikea er dygtig til det og har arbejdet med det i mange år. Det har en effekt, når man sætter tingene sammen og gør noget ekstra ud af det. Så ja, vi blander varerne mere, end vi har gjort tidligere.”

Modsat tidligere, hvor hver varegruppe var delt op i hver deres afdeling i Bilka, vil Bilka Trend mikses i forskellige varegrupper – vaser, lamper og tæpper – på ét sted i butikkerne.

Bilka Trends sommerkollektion 2020 bliver præsenteret i et separat inspirationskatalog – en markering af, at kæden gør ekstra ud af at brande og markedsføre kollektionen. Bilka omfatter i dag 18 varehuse og et A-Z varehus.

Foto: Bilka Trend