Møbelkoncernen Boconcept indgår et samarbejde med en amerikansk storkoncern for kontormøbler, der sætter ild under ambitionen om at opnå en milliardomsætning på erhvervsmarkedet.

Designkoncernen Boconcept har netop indgået en aftale med amerikanske Haworth, der er en af verdens førende aktører inden for kontormøbler. Det skriver Jyllandsposten.

Samarbejdet giver Boconcept adgang til store, globale erhvervskunder og sigter efter en ny milliardomsætning til møbelkoncernen.

”Det samarbejde rammer plet for begge parter. Vi får åbnet døren til kunder, som vi ikke selv kan løfte på erhvervsmarkedet. Haworth er verdens tredjestørste inden for kontormøbler og arbejder for store samt kendte, globale koncerner. Til gengæld får de nu et udbud af møbler, som de ikke har inde i et prissegment, der ligger under de andre partnere,” siger adm. direktør for Boconcept, Mikael Kruse Jensen, til Jyllandsposten.

 

Udfordret af Covid-19

Mikael Kruse Jensen erkender, trods de store ambitioner, at pandemien lige nu lægger en dæmper på det globale erhvervssalg, men han forventer omvendt, at netop coronakrisen får en gavnlig effekt på den anden side.

”Kontormiljøerne vil sikkert ændre sig endnu mere efter pandemien. Vi kan klart mærke øget interesse for lounge-møbler og andet hos professionelle kunder som supplement til hæve/sænkebordene. For Haworth er det afgørende, at vi har en meget stor kollektion af forskellige møbler og med tusinder af kombinationsmuligheder, der passer til den enkeltes ønske. Desuden er vi allerede i 60 lande og kan levere alle steder,” udtaler han til Jyllandsposten.

Boconcept afsætter på nuværende tidspunkt sine møbler gennem 285 af sine egne butikker, der drives af franchisetagere i 64 lande.

Koncernen arbejder endvidere med indretning af lejlighedskomplekser, som i dag udgør cirka 10 procent af Boconcepts omsætning, der i 2019/20 lå på 1,2 mia. kroner eksklusive partnerbutikkerne.

Ambitionen med det nye, strategiske samarbejde med Haworth er en ny milliardomsætning – denne gang på erhvervsmarkedet.

 

Foto: Boconcept