Svensk multibrandkoncern får dansk brand under vingerne, når midtjysk børnebrand bliver en del af foretagendet som en del af en ekspansiv vækststrategi. 

Bare Collective blev grundlagt i 2020 og har en række svenske brands under sig såsom Esska, ImseVimse, Jabadabado og Boob Design. Fælles for de forskellige brands er, at de alle producerer bæredygtige produkter til kvinder og/eller børn. Og her passer Leander som fod i hose i mængden. Opkøbet skal desuden betragtes som et led i Bare Collectives vækststrategi, hvor ekspansion ud i Europa er planen fremadrettet.

“Ved at byde Leander velkommen til Bare Collective slår vi kræfterne sammen og styrker virksomheden med yderligere ressourcer, ekspertise og distributionsnetværk – og skaber markante synergieffekter med resten af koncernen,” siger Joakim Broms, Head of M&A and Business Development hos Bare Collective i en pressemeddelelse.

Leander blev grundlagt i 2003 og har i dag 17 medarbejdere. Virksomheden har sit hovedkontor i Silkeborg, og her får det og medarbejderne lov til at blive, men nu med støtte fra Bare Collective. I fællesskab vil de to sætte skub i den internationaliseringsproces, der har været undervejs i en længere periode. I dag sælges Leanders produkter i mere end 30 lande, hvor Europa, Australien og Japan er de største markeder.

“Som håndværker og designer er jeg stolt af det, vi i Leander har formået at skabe og bygge op sammen – et unikt og eftertragtet sortiment af højkvalitetsprodukter, der virkelig gør en forskel i hverdagen for børn og deres forældre. Ved at blive en del af Bare Collective-familien tror jeg på, at vores produkter kan styrke båndet mellem endnu flere børn og deres forældre over hele kloden. Vi er trods alt stærkere sammen, og jeg ser frem til at fortsætte med at designe og udvikle Leanders produktsortiment – nu blot med endnu mere fokus, kraft og skala,” siger Stig Leander, grundlægger, adm. direktør og designer hos Leander.

Foto: Leander