Aalborgbaseret design- og interiørbrand har netop fået tildelt to Red Dot Design Awards. Direktøren er stolt og overbevidst om, at udmærkelsen kan åbne udenlandske døre.
Med et idégrundlag om at relancere sækkestolen som et loungemøbel fik Sackit sit gennembrud i 2012. Sidenhen er det gået stærkt for den nordjyske virksomhed, der levererede et rekordregnskab i marts. Nu kan virksomheden også tilføje to Red Dot Design Awards til CV’et.
Det var Sackits hovedtelefoner Touchit og trådløse oplader Chargeit, som løb med en pris i produktkategorien, hvor der i år var indstillet over 5.500 kandidater. Sackits stifter og CEO, Kristoffer Glerup, glæder sig over det anerkendende skulderklap.
”Jeg er megaglad og ekstremt stolt. Sackits produktudvikling er bygget op omkring, at vi kun laver produkter, som vi gerne selv vil eje. Det er derfor et kæmpe skulderklap for os, at en så anerkendt organisation som Red Dot bekræfter os i, at vores produkter er lige så fede, som vi selv synes. For mig er det noget af det største, vi kan opnå,” siger Kristoffer Glerup i en pressemeddelelse.
Sackit befinder sig på nuværende tidspunkt i 26 lande, men stopper ikke rejsen her. Kristoffer Glerup er overbevidst om, at de to nye priser kan hjælpe med at indfri ambitionen om udvidelse af eksportmarkederne.
”I lande, hvor de ikke kender os så godt, vil Red Dot være et kvalitetsstempel. Det er med til at vise, at vi er en seriøs virksomhed, der laver produkter i en høj kvalitet. Så jeg er slet ikke i tvivl om, at det kommer til at åbne døre for os i udlandet,” vurderer Kristoffer Glerup.
Det er en jury bestående af eksperter, der udvælger vinderne til Red Dot Design Award. Vinderne vurderes på kriterierne innovation, materialekvalitet, funktionalitet og bæredygtighed. Der uddeles priser inden for produktdesign, brand & kommunikation og designkoncept.
Foto: Sackit