Den danske designvirksomhed Sofakompagniet oplever så stor en efterspørgsel, at de nu internationaliserer brandnavnet og bliver til Sofacompany. På den måde håber de at kunne nå ud til endnu flere europæiske markeder.

Det går strygende for den danske designvirksomhed Sofakompagniet. Et bevis herpå er, at virksomheden siden 2012 har oplevet en årlig vækst på mere end 25 procent og i dag omsætter for over 200 mio. kroner.

Og det er ikke kun danskerne, der er vilde med Sofakompagniets koncept. Virksomheden har i længere tid oplevet en stor efterspørgsel i udlandet, og derfor internationaliserer de nu brandnavnet og vil fremover gå under navnet Sofacompany. Det skriver virksomheden i en pressemeddelelse.

”Vi har de seneste syv år været på en fantastisk vækstrejse. Det hele startede med, at vi designede nogle få sofamodeller og hev en enkelt container hjem for at afprøve konceptet. Alle møbler blev revet væk, og siden har vi oplevet kundernes begejstring som et sandt eventyr. Der kom hurtigt henvendelser fra udlandet, og land for land har vi udvidet succesen i en sådan grad, at vi i dag er tilstede i 10 lande med 22 showrooms,” siger Henrik Andersen, CEO hos Sofacompany, og fortsætter:

”Sofakompagniet klinger ikke så godt på hverken tysk eller hollandsk, så man kan på godt dansk sige, at vi er vokset ud af vores danske navn, så inden vi indtager flere lande, skaber vi et ensartet, internationalt brand. Derfor skifter vi nu navn til Sofacompany, som vi allerede hedder i udlandet, så vi kan fortsætte vores væksteventyr under ét samlet navn.”

Med det nye internationale navn har virksomheden sat sig et omsætningsmål på en halv milliard kroner inden for få år. Væksten skal primært komme fra eksisterende og nye, europæiske kunder.

Allerede i sensommeren vil Sofacompany etablere sig på et nye, europæiske markeder, ligesom de også vil lancere flere møbler med omtanke for miljøet.

”I august åbner vi nye showrooms i både Norge og Tyskland, og i september åbner vi på et helt nyt marked. Samtidig kommer vi til at satse endnu mere på bæredygtighed, blandt andet sofaer monteret med et nyudviklet stykke stof, vævet af 98% genanvendt plastik. Men vi stopper ikke her, og har både flere nye markeder og spændende bæredygtige tiltag på tegnebrættet. En virksomhed af vores størrelse bærer jo et ditto stort ansvar – det vil vi honorere,” udtaler Henrik Andersen.