Næste kapitel i virksomhedens vækstrejse byder på åbningen af det tredje showroom i rækken. Denne gang er dørene åbnet op på et af virksomhedens store markeder, Tyskland, hvor der ifølge direktøren er et uudnyttet potentiale.

Fra midten af oktober 2021 har det danske designhus Society of Lifestyle slået dørene op til Studio Hamborg, som er et nyt showroom i Hamborgs historiske pakhusområde Speicherstadt.

Virksomheden er på en vækstrejse, og næste kapitel er Hamborg-showroomet – det tredje showroom i rækken efter de to lokationer i Ikast og Stockholm.

Fra virksomhedens start i 2002 har Tyskland været et vigtigt marked, og nu er tiden inde til at udvide potentialet hos vores tyske naboer yderligere.

“Vi er altid meget nysgerrige på, hvordan vi fortsat kan vækste og udvikle vores virksomhed – og på samme tid hjælpe vores kunder med at vokse med os. Selv om Tyskland altid har været et stort marked for os, ser vi stadig et stort, uudnyttet potentiale her. For os giver det derfor fantastisk god mening, at det næste kapitel i vores vækstrejse involverer åbningen af et showroom her,” fortæller Martin Skov Hansen, CEO i Society of Lifestyle, i en pressemeddelelse.

Society of Lifestyle, Studio Hamborg
Test med midlertidigt showroom gav lyst til et permanent

Det er ikke første gang, at Society of Lifestyle prøver kræfter med Tyskland og Hamborg. I efteråret 2020 åbnede virksomheden den fuldt møblerede lejlighed Apartment Studio i Hamborg for en tremåneders periode.

Åbningen af det midlertidige showroom kom som en konsekvens af corona, hvor der i en lang periode ikke havde været mulighed for at komme ud og møde kunderne som normalt.

“Vi blev nødt til at tænke kreativt, og her faldt valget på Apartment Studio, som vi åbnede for en periode på tre måneder. Det gjorde vi blandt andet også for at teste, hvilke muligheder der var for os på det tyske marked på længere sigt, og hvad der gav bedst mening for os,” forklarer Design & Marketing Manager Tove Cortnum til 365DESIGN.

Hun fortællere videre:

“På baggrund af det besluttede vi, at behovet for at være til stede i Tyskland var så stort, at vi gerne ville åbne noget mere permanent. Derfor har vi nu åbnet Studio Hamborg.”

Society of Lifestyle, Studio Hamborg
Det fysiske prioriteres i en digital verden

De seneste år er udviklingen mod en mere digital hverdag gået stærkt. Det til trods prioriterer Society of Lifestyle fortsat den fysiske kontakt med kunderne.

“Det næste skridt stemmer perfekt overens med, hvordan vi går til ethvert aspekt af vores forretning. Ligesom vi sætter pris på at kunne mødes på kontoret – og ikke kun via en skærm – så sætter vi også stor pris på at kunne møde vores kunder og tale med dem ansigt til ansigt,” forklarer Martin Skov Hansen.

Virksomheden er dog opmærksom på at tilpasse sig kundernes ændrede hverdag, hvor digitale elementer kan fungere godt. Derfor kan kunder også booke digitale rundvisninger i de tre showrooms og få en personlig online præsentation.

Showroomet i Hamburg er på 278 kvadratmeter og repræsenterer virksomhedens frem brands: House Doctor, Nicolas Vahé, Meraki, Monograph og By Nord. Showroomet vil indtil videre være åbent for en etårig periode.

Society of Lifestyle, Studio Hamborg