Siden 2015 har Zone Denmark arbejdet på at revitalisere sit brand. To nyvundne priser cementerer nu, at brandet er gået i den rigtige retning, mener Design & Brand Manager Michael Bruun.

Det 20 år gamle designbrand Zone Denmark satte i 2015 alle sejl ind for at revitalisere brandet og vinde markedsandele. Målet var at omdanne Zone Denmark til et nyt, moderne og mere tidssvarende brand.

Nu melder brandet ud, at det for alvor har fastslået sit nye fokus ved at vinde to Red Dot Award-priser henholdsvis for badserien Ume og bordskånerne Origami – begge skabt i samarbejde med designertrioen VE2.

”Den tætte dialog med vores designere om innovativt produktdesign og visual appeal, har vist sig at være den rigtige retning for os. VE2’s indsigt og markedsforståelse har givet os mulighed for at skabe prisbelønnede design, samtidig med at vi fastholder en kommerciel strategi, så vi opretholder brandets trovær­dighed. Det er faktisk noget af en præstation,” udtaler Design & Brand Manager hos Zone Denmark, Michael Bruun, i en pressemeddelelse.

Ume og Origami er dog ikke de eneste produkter, som Zone Denmark har modtaget hyldest for. I 2016/17 modtog bran­det en German Design Award for en anden af sine badserier, Nova One, og skåleserien Peili vandt ikke kun en Red Dot Award, men også prisen for det mest innovative produkt på messen Maison & Objet i Paris

”Det er ret vildt for os. Vi har bevidst drejet vores nye fokus mod design og innovation. Så det gør os selvfølgelig både tilfredse og stolte, når vi modtager disse anerkendelser – og det har også betydet, at man i udlandet har fået et godt øje til os,” fortæller Michael Bruun stolt.

Ved dette års Red Dot Award blev 6.300 produkter fra 59 lande indsendt i 48 forskellige kategorier.