Hvad der først tegnede sig til at blive en krise med markant ordrenedgang efter nedlukningen i marts hos møbelvirksomheden, har nu vist at vende sig til vækst og forventninger til, at 2020-salget overstiger salget i 2019.
Da coronanedlukningen blev en realitet i Danmark i marts 2020, så det sort ud for møbelvirksomheden Fritz Hansen. Indgangen af ordrer tog et voldsomt dyk, og der opstod bekymring hos virksomheden.
Det har dog vist sig, at Fritz Hansen er kommet bedre ud, end først frygtet. Det skriver Finans.
Danskerne har valgt at bruge penge på fornyelse af boligen, herunder nye møbler, og der har været fremgang i Asien. Det er kommet møbelvirksomheden til gode.
”Da nedlukningen kom, skete der en drastisk reduktion i ordreindgangen fra den ene dag til den anden. Vi lavede forskellige scenarier for, hvor det vil tage os hen. Vi har været bekymrede. Men bundlinjen er, at vi er kommet langt bedre ud, end vi frygtede,” siger Lars Galsgaard, salgs- og marketingdirektør hos Fritz Hansen, til avisen.
Forventningen til salget i 2020 er nu højere end salget i 2019, der endte på 573 mio. kroner.
Trods de positive meldinger fra Fritz Hansen er Lars Galsgaard stadig forsigtig med den langsigtede planlægning grundet bekymringen for en anden bølge af virusset.
Foto: Fritz Hansen