House Doctor introducerer egen webshop. Førhen har det danske designbrand henvendt sig til B2B-markedet, men med åbningen af webshoppen, træder brandet nu ind på B2C-markedet. 365DESIGN har talt med e-commerce-teamet fra House Doctor om den nye webshop.
Fra i morgen, tirsdag den 4. oktober, kl. 12 kan du shoppe det faste sortiment, nyheder og bestsellers fra House Doctor et samlet sted, når brandets webshop går live.
Hos designbrandet har de længe gået med ønsket om at komme tættere på slutbrugerne. Det gør de nu gennem lanceringen af deres første B2C-webshop, der fremviser hele House Doctors univers i samlet form. Førhen har det kun været muligt for slutbrugerne at se på sortimentet online og så shoppe hos brandets mange forhandlere og altså ikke ved House Doctor selv.
“Webshopåbningen skal ses som en naturlig forlængelse af den forretningsudvikling, som vi har været på. Eksempelvis har vi været fremadskuende og implementeret en stærk lager- og logistikløsning, der både kan levere B2B såvel som B2C. Og så har vi oprettet et E-Commerce Team for at ruste os til den nye digitale fremtid,” fortæller Eugen Coulthard, E-Commerce Director hos House Doctor til 365DESIGN og bliver suppleret af Astrid Marie Klein, der er Digital Marketing & E-Commerce Manager:
”Flere B2B-virksomheder får en webshop i dag, og vi oplever en tendens i livsstilsbranchen, hvor slutforbrugerne har et brændende ønske om at komme i direkte kontakt med et brand igennem sociale medier og online handel. Det er derfor en strategisk beslutning og en længeventet plan, der nu går i opfyldelse.”
Designbrandet har oplevet en stigende interesse blandt deres trofaste kunder og en stødt stigende følgerskare på sociale medier, der har efterspurgt at kunne købe direkte fra House Doctor, og webshoppen, der lanceres i morgen, er et direkte resultet heraf.
“Vi vil være top-of-mind”
House Doctor er en del af multibrandhuset Society of Lifestyle, der også står bag Meraki, byNord og Nicolas Vahé, men House Doctor er husets største og første brand, som i år kan fejre 20-års jubilæum. At det falder sammen med lanceringen af webshoppen er blot en utilsigtet bonus.
For e-commerce-teamet skal den nye webshop være med til at skabe større brand awareness og skabe en bedre synergi mellem House Doctor og forhandlerne. Gennem webshoppen er det ønsket at kunne vise den røde tråd gennem hele universet, som indkøbere såvel som slutbrugere så kan håndplukke fra.
“Vi vil være top-of-mind blandt interiørentusiaster og imødekomme deres behov, men uden at gå på kompromis med kvaliteten og kundeoplevelsen. Det skal være lækkert at klikke sig rundt i vores online univers, og kundeservicen skal være i top, så vi kigger altid ind i nye måder og kanaler, hvor vi effektivt kan nå ud til vores kunder og følgere og samtidig være tro mod vores design-DNA og brandfortælling. Jeg vil derfor ikke udelukke, at der sker nyt i den måde, vi markedsfører House Doctor på i den nærmeste fremtid,” fortæller Astrid Marie Klein.
Til at begynde med har House Doctor fokus på webshoppen i Danmark, og så vil tiden vise, om der vil blive udvidet til andre europæiske markeder.
Foto: House Doctor