Humdakin satser på det kinesiske marked

Efter et succesfuldt forår tager Humdakin nu første skridt ind på det kinesiske marked. “Vi oplever en stor interesse for de nordisk-inspirerede og bæredygtige rengøringsmidler fra de asiatiske forbrugere,” fortæller grundlæggeren. 

Med et udbud af bæredygtige rengøringsartikler og tekstiler betegner Humdakin sig som en moderne husholdningsvirksomhed. Virksomheden, der blev grundlagt for fire år siden, har nu igangsat et nyt initiativ ved at gå ind på det kinesiske marked. Det oplyser brandet i en pressemeddelelse.

Grundstenen til den nye satsning blev lagt i marts, hvor grundlægger Camilla Schram fik en mail fra en distributør, der viste interesse for at føre Humdakins produkter på det kinesiske marked. Det blev starten på mange måneders arbejde, der kulminerer i november, hvor brandet skal udstille på messen CIIE i Shanghai.

”Humdakin har vokset meget i de fire år, vi har været til, men det har været på de nærmeste markeder. Derfor er det et kæmpe skridt for Humdakin at træde ind på det kinesiske marked,” udtaler Camilla Schram og forstætter:

”Vi oplever stor interesse for de nordisk-inspirerede og bæredygtige rengøringsmidler fra de asiatiske forbrugere, og derfor forventer vi også, at det bliver en stor succes, som vi glæder os til at se frugten af.”

Trods coronapandemien har Humdakin haft et succesfuldt forår i 2020. Brandet kan blandt andet fejre, at omsætningen er fordoblet sammenlignet med samme periode sidste år.