Fire lande og ni byer på ni uger. Det er målet, når Ib Laursen mandag den 8. juni sender et stort, rullende showroom ud på Europas landeveje.

Aflysninger, udsættelser og uklarhed om sommerens og efterårets messer har fået flere virksomheder til at tænke i kreative løsninger for at nå ud til kunderne.

En af de virksomheder er brugskunstforhandleren Ib Laursen. I stedet for at sidde på kontoret i Øster Vedsted ved Ribe og vente på en afklaring om, hvorvidt messerne, som Ib Laursen er fast deltager ved, bliver afholdt eller ej, så er Peter Laursen, direktør i Ib Laursen, gået offensivt til værks med en markant satsning.

Ib Laursen har nemlig netop offentliggjort, at virksomheden sender en 18 meter lang lastvogn på turné i Europa, der skal fungere som showroom. Det oplyser virksomheden i en pressemeddelelse.

Lastvognen kører blandt andet til Tyskland og Sverige for at besøge de byer, hvor Ib Laursen skulle have udstillet på messe. Derudover skal det rullende showroom også forbi Østrig og Schweiz.

”Det er et unikt tiltag i vores branche. Jeg kender ikke andre, der gør dette, og vi starter med at køre til Frankfurt og besøger derudover blandt andet München, Stuttgart, Hamborg og Berlin,” fortæller Peter Larsen og uddyber, at lastvognen vil holde cirka en uge i hver by for at have god tid til at tage sig af alle kunderne.

”Vi synes selv, at det er en god idé, og jeg tror på, det bliver en succes. Vi har aldrig prøvet noget lignende hos Ib Laursen, og vi kan allerede nu mærke, at både nye og gamle kunder synes, det er en god idé. Bliver det en succes, så skal vi se på, om det er noget, vi skal gøre igen,” fortsætter han.

For at overholde myndighedernes anbefalinger skal alle kunder, der ønsker at besøge Ib Laursens nye showroom, booke en tid hos de sælgere, der bemander lastbilen ved de respektive byer.

Foto: Ib Laursen