Det er slut med det klassiske produktfokuserede Ikea-katalog. I stedet vil 2021-udgaven have mere fokus på gode råd til boligindretning og inspirere til en mere bæredygtig livsstil derhjemme.  

2021-versionen af det ikoniske Ikea-katalog udkom den 11. august 2020. Sidste år valgte Ikea Danmark at lade kataloget overgå fra fysisk til digital form, og 2020-kataloget var derfor det første, som ikke landede i postkasserne hos forbrugerne.

Også i år undergår kataloget forandringer. Fremover vil det årlige Ikea-katalog indeholde mere end ’blot’ fremvisning af produkter. Ikea ønsker at kataloget skal være en håndbog fyldt med inspiration med guides og råd til, hvordan forbrugerne kan leve et bedre, sundere og mere bæredygtigt liv derhjemme. Det oplyser Ikea i en pressemeddelelse.

”Med det nye Ikea-katalog er det vores ønske at dele vores viden omkring boligindretning og livet i hjemmet, fordi et bedre hjem skaber en bedre hverdag. Ved at formidle, inspirere og give gode råd blandt andet gennem ’how to guides’ håber vi på, at det kan gøre en forskel for de mange danskere,” siger Country Marketing and Consumer & Customer Insights Manager i Ikea Danmark, Anne Krogh, og uddyber:

“Vi tror på, at selv små justeringer i hverdagen, der hverken behøver at være dyre eller besværlige, kan betyde rigtig meget i sidste ende, uanset om der er tale om tips til opbevaring af tøj, gode råd til at nedbringe sit klimaaftryk i hjemmet eller inspiration til at indrette soveværelset, så det giver ro og bedre søvn.”

Ikea-kataloget 2021 har særligt fokus på at inspirere mennesker med et begrænset budget og knap så meget indretningsplads til at skabe det bedst mulige hjem.

Foto: Ikea