Hver gang Jysk sælger en ’Wellpur’-pude, doneres et beløb til Parasport Danmark for at give atleterne de bedste forudsætninger for at nå deres mål til Para-OL i Tokyo.
Sengetøjsgiganten Jysk, der gennem 30 år har været hovedsponsor for Parasport Danmark, annoncerer nu en ny kampagne, der skal give atleterne til det kommende Para-OL i Tokyo de bedste forudsætninger for at nå deres mål i Japan:
Hver gang der sælges en ’Wellpur’-pude i en af Jysks butikker i Danmark eller på jysk.dk, donerer Jysk således 10 kroner til Parasport Danmark. Det oplyser Jysk i en pressemeddelelse.
”Jeg synes, det er fantastisk, at vi kan støtte Parasport Danmark endnu mere. Det ligger i Jysks dna at hjælpe dem, der gerne vil investere i deres drømme, og derfor er jeg også utroligt glad for, at vi kan være med til at give atleterne en endnu bedre forberedelse med vores pudekampagne,” udtaler Country Manager for Jysk Danmark, Bo Viktor Andersen.
Midlerne går til næste år
OL og Para-OL skulle have været afviklet mellem den 24. juli og den 9. august i år, men som følge af coronavirus er legene nu udskudt til 2021. Det skriver dr.dk. Det ændrer dog ikke på, at de indsamlede midler fra Jysks kampagne forsat går til Parasport Danmark og atleternes forberedelser frem mod det kommende OL, forsikrer Communications & CSR Director i Jysk, Rune Jungberg Pedersen.
”Når vi kører kampagner og donerer penge, så bestemmer vi sjældent præcist, hvad pengene skal bruges til. Vi giver dem til den organisation, som vi støtter, fordi vi vurderer, at det er dem, der bedst ved, hvor pengene gør mest gavn. Sådan er det selvfølgelig også her,” udtalte han forud for den endelige udskydelse af OL til 365DESIGN og fortsatte:
”Det her er jo noget, der har været planlagt lang tid i forvejen. Selvfølgelig ville vi hellere have kørt kampagnen på et tidspunkt, hvor vi ikke stod i den situation, vi står i, men som ved så meget andet, er der jo ikke så meget at gøre ved det nu. Vi er, ligesom alle andre, nødt til at forholde os til tingene, som de kommer i disse coronatider. Timingen kunne selvfølgelig have været meget, meget bedre, men sådan er det jo,” lyder det fra Rune Jungberg Pedersen.
Wellpur-kampagnen til fordel for Parasport Danmark igangsættes den 27. marts og gælder frem til den 30. april 2020.