Som et led i en målrettet strategi om at være mere til stede internationalt går et dansk køkkenbrand væk fra sit hidtidige shop-in-shop koncept. Strategien markeres med åbningen af en monobrand store i Belgien.  

I den belgiske by Ghent har håndværkere og arkitekter i øjeblikket travlt med at lægge en afsluttende hånd på indretningen af Uno Forms nye showroom, eller monobrand store som køkkenbrandet kalder det.

Den nye lokation i Belgien er et led i Uno Forms strategi om at øge sin tilstedeværelse internationalt. Den satsning indebærer, at køkkenbrandet går væk fra sit hidtidige shop-on-shop koncept og i stedet står mere på egne ben med monobrand stores. Det fortæller Uno Form i en pressemeddelelse.

Om strategien forklarer salgsdirektør Peter Bisgaard:

“Vi skal i løbet af de kommende år ekspandere på markeder, som i designforståelse ligger tæt på det, vi kender fra Skandinavien. Men hvor vi samtidig skiller os ud som et alternativ til de køkkener, der allerede findes.”

 

På landkortet uden for Skandinavien 

Butikken i Ghent i Belgien er ikke den første af sin slags hos Uno Form. For nylig har køkkenbrandet åbnet en monobrand store i Göteborg i Sverige, hvor de også er at finde i Malmø og lige nu søger samarbejdspartnere i Stockholm.

Den belgiske butik er dog med til at slå den internationale satsning uden for Skandinavien fast.

Og den bliver ikke den sidste af sin slags. Peter Bisgaard fortæller, at brandet især ønsker at etablere butikker i lande som Tyskland, Holland og Belgien.

“Inden for et par år skal vi have tilsvarende monobrand stores i både Antwerpen og Bruxelles – og formodentlig også i både Holland og Tyskland,” fastslår salgsdirektøren.

 

Foto: Uno Form, butik i Ghent i Belgien