Efter omkring tre år på markedet er den danske lampevirksomhed Shade klar til at slå dørene op til sin første pop-up butik. ”Det er en byggesten i opbygningen af vores brand,” udtaler virksomhedens CEO.

Siden lampevirksomheden Shade blev stiftet for tre år siden, har de haft ønsket om at åbne en pop-up butik. Det ønske er nu gået i opfyldelse.

I dag slår lampevirksomheden nemlig dørene op til sin første pop-up butik på Ny Østergade i København K.

”Vi havde allerede tankerne om at åbne en pop-up butik, da vi stiftede virksomheden for tre år siden. Vi undersøgte så igen mulighederne for lidt tid siden og fik et godt tilbud på en god lokation. I løbet af en uge har vores merchandiser indrettet en tidligere café til en butik,” fortæller Kristian Weber, der er CEO hos Shade, til 365DESIGN.

 

Foto: Shades pop-up butik i København

 

Butik skal øget kendskab til brandet

Shade har allerede en del gode forhandlere på listen, herunder både Illums Bolighus og Paustian, men de ønsker at udbrede kendskabet til virksomheden yderligere.

”Det er altid godt at stå selv og sælge sine ting – og på den måde gøre sig nogle erfaringer. Vi åbner pop-up butikken for at sælge lamper, men vi gør det bestemt også for at udbrede kendskabet til os. Det er ligesom byggestenen i opbygningen af vores brand,” lyder det fra Kristian Weber, der fortæller, at han håber, at der kommer en masse kunder og venner af huset forbi åbningen i dag, som forhåbentlig vil gå derfra med lysten om at fortælle andre om brandet.

Om Shade skal åbne flere butikker, ligger der ikke umiddelbart planer for i pipeline. Kristian Weber lægger dog ikke skjul på, at hvis den rigtige lokation skulle byde sig, så vil de slå til.

”Hvis den helt rigtige mulighed er der, så griber vi den – om det er i Danmark eller i udlandet,” fastslår Kristian Weber.

Shade inviterer til julebobler i dag i den nye butik på Ny Østergade 25 i København K fra klokken 16.00 til 18.00.

Foto: Shades pop-up butik i København