Det nye partnerskab skal styrke kundeoplevelsen og udvide produktudvalget. “Vores nye virksomhed repræsenterer et betydeligt fremskridt for begge selskaber,” lyder udmeldingen.

Fremadrettet vil Lene Bjerre Design og Lauvring i fælles forening gå under navnet Moodfolk. Det nye partnerskab inkluderer Lene Bjerre Design, Lauvring, men også Simple Goods, som Lene Bjerre Design A/S købte i slutningen af 2022. Moodfolk A/S får Bjarne Poulsen, som i dag er direktør for Lene Bjerre Design A/S, som adm. direktør.

“Lene Bjerre Design A/S og Lauvring A/S går sammen for at skabe et spændende nyt selskab under et fælles navn. Vi præsenterer stolt Moodfolk, vores nye virksomhed, som repræsenterer et betydeligt fremskridt for begge selskaber samt for Simple Goods. Denne fusion skaber en stærkere og mere effektiv organisation, der er i stand til at imødekomme vores kunders behov på bedst mulig vis,” lyder det fra virksomheden i en pressemeddelelse.

Lene Bjerre, Simple Goods og Lauvring vil fortsætte som selvstændige mærker og udvikles uafhængigt af hinanden.

“Vi vil have stort fokus på at videreudvikle og styrke hvert mærkes unikke profil, samtidig med at vi udnytter synergier og fordele fra den fusionerede organisation.”

Ved at simplificere selskabsstrukturen kan administrative opgaver forenkles og dermed frigøre ressourcer til at fokusere på kerneopgaver som kunder, service og produktudvikling i stedet.

Moodfolk A/S ejes af Dalema Gruppen, som kommer til at administrere funktioner som IT, logistik og økonomi.

Foto: