Til sommer får vores sydlige naboer rig mulighed for at købe dansk design, når køkkenkæden er klar til at indtage det tyske marked som det 13. i rækken på en længere vækstrejse.

Coronapandemien har været alt andet end et benspænd for den midtjyske køkkenkæde Kvik, der i 2020 rundede en omsætning på 1,6 mia. kroner.

Rekordåret er blevet springbræt for endnu en ekspansion, når Kvik i juli 2021 indtager det tyske marked med deres første butik i Hamborg.

Kursen mod Tyskland bliver det 13. marked i rækken, der skal sikre køkkenkæden yderligere vækst i fremtiden.

”Vi har en enestående chance på dette nye marked, fordi Kvik kommer med et unikt koncept og dansk design, hvilket på mange områder adskiller sig fra, hvad forbrugerne kan finde på det tyske marked i dag. Målet i 2021 er at åbne to butikker i Hamborg og ekspandere yderligere i andre tyske byer i løbet af de næste par år,” siger direktør i Kvik Jens-Peter Poulsen.

 

Franchisepar klar på nye udfordringer

Allerede inden det første lejemål i Hamborg var underskrevet, kunne Kvik glæde sig over to nye kollegaer i Tyskland.

Mai og Ralph Nissen bliver, med mere end 20 års erfaring inden for retail i Tyskland, de første til at byde kunderne velkommen i Kviks første butik i Hamborg.

I dag har Kvik, der er en del af den svenske koncern Ballingslöv International AB, mere end 160 franchisebutikker i 12 lande.

 

Foto: Mai og Ralph Nissen, sammen med Holger Hansen (tv.), Market Development Director i Kvik, og CEO Jens-Peter Poulsen (th.)

 

Foto: Kvik