Den svenske modekæde har længe haft succes med at producere tøj til unge kvinder. Nu lancerer kæden sin første boligkollektion. 

Den svenske modekæde Gina Tricot lancerer sin første boligkollektion. Det oplyser virksomheden i en pressemeddelelse.

Kollektionen vil indeholde sengesæt, plaider, vaser samt coffee table-bøger fra udvalgte eksterne brands.

“Nu kan vi endelig afsløre, at vi i fremtiden vil kunne tilbyde vores kunder et moderne boligsortiment både online og i udvalgte butikker, da vi ved, at vores målgruppe er meget interesseret i indretning. Det forbinder helheden for vores livsstilskoncept, hvor kunden kan inspireres og shoppe de seneste nyheder inden for mode og boligindretning i ét køb – det bedste fra begge designverdener,” siger Karin Westas, der er marketing- og branddirektør hos Gina Tricot, i pressemeddelelsen.

I spidsen for lanceringen står stilduoen og grundlæggerne af det digitale modemagasin Hobnob Journal, Fanny Ekstrand og Linn Eklund.

Boligkollektionen lanceres den 17. september 2020 i udvalgte Gina Tricot-butikker og online. I Danmark bliver det kun i butikken på Amagertorv, at man kan købe boligsortimentet.

 

Foto: Gina Tricot