Der skal sættes turbo på udviklingen i Kina, og derfor åbner møbelbrandet nu sit første showroom på kinesisk grund. ”Showroomet repræsenterer en fysisk manifestation af vores brand på vores rejse ind på det kinesiske marked,” lyder det fra direktør for Asien, Dario Reicherl.
Dørene er netop blevet slået op til det danske møbelbrand Fritz Hansens nye showroom i Shanghai. Det 220 kvadratmeter store showroom er placeret i livsstils- og resturantmiljøet Shanghai Li i den kinesiske storby.
Ifølge Fritz Hansen er det nye showroom en markering af det første skridt på virksomhedens ekspansionsrejse i Kina.
“Showroomet i Shanghai repræsenterer en fysisk manifestation af vores brand på vores rejse ind på det kinesiske marked. Det reflekterer vores vision om et moderne, luksuriøst livsstilsbrand, der blev etableret for 150 år siden og stadig er i konstant udvikling,” fortæller Dario Reicherl, CEO i Fritz Hansen Asien.
Shanghai-showroomet, der er er designet af den kinesiske arkitektgruppe Colorfull Design, er således en del af Fritz Hansens internationale vækststrategi om fortsat at sætte et voksende globalt aftryk.
De næste måneder vil byde på en udvidelse af teamet i Shanghai med et nyetableret kontor, der er dedikeret til at tage sig af den voksende interesse fra det kinesiske marked.
Fritz Hansens produkter bliver i dag solgt i mere end 85 lande verden over via 2.000 retailkanaler, der blandt andet inkluderer flagskibsbutikker i København, San Francisco, Seoul og Tokyo.